Internetowy pasaż handlowy

Agora i ComputerLand zaoferują w styczniu 2001 r. usługi handlu elektronicznego dla małych i średnich firm.

Agora i ComputerLand zaoferują w styczniu 2001 r. usługi handlu elektronicznego dla małych i średnich firm.

Umowę dotyczącą utworzenia spółki, która ma prowadzić internetowy pasaż handlowy, podpisały Agora i ComputerLand. Jego otwarcie planowane jest na styczeń 2001 r. Oferta - zakładanie i utrzymywanie sklepów i stron internetowych - skierowana będzie przede wszystkim do małych i średnich firm. Ka-pitał założycielski Centrum Handlu Internetowego (CHI) wyniesie 6 mln zł. Agora SA i ComputerLand SA obejmą po 50% udziałów. Do końca 2001 r. obie firmy zobowiązały się zainwestować dodatkowe 15 mln zł.

CHI to trzecia już spółka internetowa ComputerLandu, po eCard i Clinika.pl. Natomiast Agora przygotowuje się do uruchomienia własnego portalu. Jego premiera zapowiadana jest na grudzień 2000 r. Przedstawiciele wydawcy Gazety Wyborczej uważają, że internetowy pasaż handlowy będzie doskonałym uzupełnieniem portalu.

Nie tylko strony

Prezesem CHI zostanie Bogdan Wiśniewski, dotychczasowy wiceprezes ComputerLandu. Stanowisko wiceprezesa obejmie Anna Biały, pełniąca obecnie funkcję szefa nadzoru finansowego w Agorze.

Oferta CHI będzie obejmować tworzenie sklepów i witryn internetowych. Strony będą umieszczane na serwerach należących do spółki. "Kończymy prace nad budową własnego centrum przetwarzania danych. Takie rozwiązanie gwarantuje wysoką niezawodność usług, pozwalając jednocześnie zminimalizować koszty ponoszone przez właścicieli sklepów" - mówią przedstawiciele Centrum Handlu Internetowego.

Wszystkie sklepy będą częścią wirtualnego pasażu handlowego. Przedstawiciele CHI zapewniają, że przedsiębiorcy zyskają również możliwość korzystania z różnych systemów płatności. Nie chcą jed-nak ujawnić szczegółów na ten temat. CHI zapowiada również świadczenie dodatkowych usług. Właściciele sklepów będą mogli skorzystać m.in. z call center, które będzie udzielało klientom dodatkowych informacji o produktach i sposobach realizacji zamówień, będzie także przyjmowało reklamacje. W ramach pakietu usług CHI umożliwi właścicielom sklepów korzystanie z własnych systemów logistycznych i finansowo-księgowych.

Klientom pasażu zostanie udostępniona wyszukiwarka i katalog towarów zawierający opis danego produktu, w tym jego cenę. W pasażu będzie można robić zakupy korzystając z jednego tzw. wirtualnego koszyka. Planuje się umożliwienie regulowania płatności za pomocą kart płatniczych lub tzw. elektronicznej portmonetki. Usługi tego typu oferuje eCard.

Pół na pół

Założyciele CHI podzielili pomiędzy siebie obowiązki związane z rozwojem spółki. Agora będzie odpowiedzialna za sprzedaż usług CHI, w tym ich promocję. Reklamy będą zamieszczane prawdopodobnie w Gazecie Wyborczej, w stacjach radiowych i telewizji Canal +, których udziałowcem jest Agora, a także w portalu Gazety Wyborczej.

ComputerLand natomiast zajmie się stroną technologiczną przedsięwzięcia. Zaprojektuje i wdroży system informatyczny obsługujący pasaż. Będzie także zarządzać centrum przetwarzania danych.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200