Internetowa strategia Microsoftu
- Przemysław Gamdzyk,
- 18.12.1995
Microsoft koncentruje swoje siły nad stworzeniem narzędzi do wykorzystania Internetu dla biznesu i indywidualnych użytkowników. Jedną z pierwszych decyzji jest licencjonowanie od SUN-a języka Java Script.
Microsoft koncentruje swoje siły nad stworzeniem narzędzi do wykorzystania Internetu dla biznesu i indywidualnych użytkowników. Jedną z pierwszych decyzji jest licencjonowanie od SUN-a języka Java Script.
"Na świecie w ponad 90 % zastosowań, jako języków programowania niezależnych od platformy sprzętowej, wykorzystuje się Cobol, Visual Basic lub C. Dzisiaj to właśnie Java jest najlepszym kandydatem do uzupełnienia tej listy. Zapewne pozostanie tam na dłużej" - stwierdził Bill Gates, prezes Microsoftu, podczas ubiegłotygodniowej prezentacji nowej strategii internetowej.
Według zapowiedzi, zarówno przeglądarka, jak i serwer pajęczyny, będą w przyszłym roku jednym ze standardowych składników MS Windows 95 i Windows NT. Pozwoli to na wykorzystanie pajęczyny do tworzenia zbiorów niestrukturalnych informacji na wewnętrzny użytek firm i instytucji. Microsoft w przypadku takiego wykorzystania sieci używa określenia 'Intranet'.
Zamierzając przebić ofertę Netscape, jeszcze wcześniej Microsoft udostępni swoją przeglądarkę WWW w Internecie. "Nie mówimy, że można jej używać bez opłat przez 90 dni. Ona będzie za darmo dla każdego" - obiecał Bill Gates.