Internet i komórki dźwignią TP

Grupa TP po trzech kwartałach br. miała 13,93 mld zł przychodu, co oznacza 2,1% wzrost. Tradycyjnie już spadek przychodów operatora z usług głosowych zrównoważyły dobre wyniki sprzedaży w segmencie telefonii komórkowej i transmisji danych. Liczba obsługiwanych przez TP łączy szerokopasmowych wzrosła o ponad 53%, przekraczając 1,55 mln.

Najdynamiczniej rosły przychody firmy z telefonii komórkowej. Centertel na koniec III kw. miał już 11,7 miliona klientów. Prognozom o niekorzystnym wpływie zmiany marki Idea na Orange operator przeciwstawia dane operacyjne z segmentu mobilnego. "Rebranding był bardzo udany" - zapewnia zarząd. Przychody z sieci Orange po 9 miesiącach wzrosły o 19,2% do blisko 5,6 mld zł.

Zarząd TP nieco podwyższył prognozy wskaźników operacyjnych na cały bieżący rok, podkreślając jednakże, że firma działa "w trudnych warunkach rynkowych, z determinacją podejmując wyzwania związane z otoczeniem prawnym". Chodzi oczywiście o działania UKE. Pierwotnie spodziewany był niewielki (1 - 1,5%) spadek przychodów. Obecny cel na 2006 r. to wzrost sprzedaży na poziomie co najmniej 1%. Liczba klientów usług szerokopasmowych operatora na koniec IV kw. przekroczyć ma 1,7 mln. TP liczy, że do tego czasu ujawnią się już pozytywne efekty finansowe związane z wdrożeniem usług triple play i internetowej wypożyczalni wideo.

Przypomnijmy, że w tym tygodniu z funkcji prezesa zarządu TP SA zrezygnował Marek Józefiak. Od 5 listopada zastąpi go oficjalnie Maciej Witucki.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200