Internet Group i CR Media razem

W ciągu kilku miesięcy może dojść do połączenia spółki Internet Group SA i brokera reklamy CR Media Consulting. W wyniku transakcji powstałaby nowa grupa świadcząca usługi telekomunikacyjne, oferująca narzędzia e-marketingu oraz usługi i rozwiązania związane z zakupem powierzchni reklamowych.

Strony podpisały już list intencyjny w tej sprawie. Formalnie to Internet Group miałaby przejąć CR Media Consulting, chociaż jest mniejszą firmą. Ta pierwsza w 2005 r. miała 9,8 mln zł przychodu. CR Media Consulting zamknęła rok z 166,1 mln zł przychodu, z czego ok. 60 mln zł pochodziło z działalności internetowej. Internet Group jest jednakże spółką giełdową, dlatego też nie dziwi taki sposób przeprowadzenia transakcji. Firmy są na etapie ustalania szczegółów współpracy. Ostateczna umowa dotycząca połączenia powstać ma w najbliższych tygodniach.

Dla Internet Group - której ostatnio nie wiodło się najlepiej (w 2005 r. strata EBITDA na poziomie 0,8 mln zł) - kluczowe są nadal usługi telekomunikacyjne. Do firmy należy znany dostawca internetowy ZigZag. Spółka ostatnio pokłada bardzo duże nadzieje w telefonii internetowej oferowanej pod nazwą Halonet. Internet Group chce też rozwinąć usługi tzw. wirtualnego call center, mogącego pracować w strukturze rozproszonej. Spółka wykorzystuje do tego systemy portugalskiej firmy Altitude Software.

CR Media Consulting, prowadząca działalność na rynku reklamy, dzięki współpracy z Internet Group, chce rozszerzyć ofertę o nowe narzędzia i usługi z zakresu marketingu interaktywnego i reklamy oraz "wykorzystać internet jako kanał do dystrybucji i promocji innych mediów, takich jak radio, prasa czy telewizja". W proces tworzenia nowych produktów zaangażowane mają być także inne, działające w tym obszarze podmioty, z grupy CR Media - tj. Ad.net, Sabela Media Polska, IMP. Przedstawiciele CR Media Consulting mówią już o dalszej rozbudowie przyszłej grupy i kolejnych przejęciach. Może tutaj chodzić m.in. o narzędzia typu instant messaging czy serwisy o charakterze "społecznościowym". Na razie firma nie zdradza szczegółów.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200