Internauci polubili "siódemkę"

Windows 7 przyjmuje się w Polsce znacznie szybciej niż nielubiany przez wielu użytkowników Windows Vista. Nowego Windowsa używa już 1,5 proc. polskich internautów - wynika z zestawienia Gemius Ranking za tydzień 19-25 października.

Ponad 1,5-proc. adaptacja Windows 7 tydzień po pojawieniu się systemu na półkach sklepowych to z pewnością sukces Microsoftu. Chwile prawdy nadejdą jednak w marcu - pisze dzisiejsza "Rzeczpospolita". Wtedy przestaną działać darmowe, testowe wersje "7", które można było ściągnąć z sieci.

Ci, którzy będą chcieli nadal używać nowego systemu będą musieli go kupić. Ceny zaczynają się od ok. 350 zł w przypadku wersji OEM, którą można zainstalować tylko na jednej maszynie i nie da się jej przenieść np. na nowy komputer.

Użytkownikiem nowego systemu Microsoftu będzie się można również stać kupując nowy komputer. Tempo zdobywania popularności przez nowego Windowsa bardziej niż od czegokolwiek innego będzie więc zależało od światowego popytu na nowe komputery.

Microsoft liczy, że nowego Windowsa polubią także firmy. Na razie instalację Windows 7 na firmowych komputerach zadeklarowało 76% ankietowanych, wśród nich 30% dokona tej operacji do połowy roku 2010. Zainteresowanie Windows 7 jest też oczekiwane w branży IT.

Z badania przeprowadzonego przez firmę IDC wynika, że, do końca 2010 roku ponad 1,5 miliona pracowników europejskiej branży informatycznej będzie pracować na systemie operacyjnym Windows 7. Oznacza to, że z nowego systemu będzie korzystało 18% wszystkich zatrudnionych w branży IT w strefie ekonomicznej Unii Europejskiej.

Więcej o Windows 7 na www.computerworld.pl/win7

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200