Inteligentna sieć na Stadionie Narodowym

Na Stadionie Narodowym w Warszawie zostało wdrożone rozwiązanie Cisco Connected Stadium.

Dzięki niemu bramki wejściowe, oświetlenie, ogrzewanie i systemy kontroli dostępu będą monitorowane i zarządzane za pomocą inteligentnej infrastruktury sieciowej. Sieć IP stanowi spójną platformę, na której wszystkie systemy obsługujące dostęp fizyczny, komunikację, obsługę widowiska, zarządzanie przestrzenią konferencyjną i funkcje biurowo-administracyjne są w pełni połączone. Platforma zapewnia dostęp przewodowy i bezprzewodowy do internetu, transmisję wideomonitoringu z kilkuset kamer zainstalowanych na terenie stadionu, transmisję danych z kontroli dostępu i kontroli biletów. W obrębie sieci LAN wydzielony został segment na potrzeby systemów bezpieczeństwa, tj. telewizja dozorowa CCTV, kontrola biletów, oraz systemy kontroli dostępu. Ponadto większość systemów zarządzających budynkiem, takich jak oświetlenie, wentylacja, regulacja poziomu temperatury, są sterowane przez IP. System telefonii na Stadionie Narodowym zrealizowany jest z wykorzystaniem zunifikowanej komunikacji IP na bazie sieci LAN. Funkcję centrali telefonicznej realizuje aplikacja Cisco Unified Communication Manager. Stadion ma telefony i wideotelefony zainstalowane w części biurowej oraz w przestrzeni publicznej. Również domofony i wideodomofony zainstalowane w wydzielonych częściach Stadionu Narodowego działają przez sieć IP i są zarządzane za pomocą systemu Cisco Unified Communications Manager.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200