Intel: z inside do ahead

Po blisko 25 latach kampanii marketingowej określenie Intel inside odchodzi do lamusa. Firma poszła jednak dalej i zmienia również własne logo, a wraz z nim nowe hasło - Leap ahead, co w tłumaczeniu można by określić jako Skok naprzód. Zmiany te uzupełnia - wprowadzana już od pewnego czasu - systematyczna modyfikacja nazw procesorów, w tym np. Intel Mobile Duo i Solo.

Po blisko 25 latach kampanii marketingowej określenie Intel inside odchodzi do lamusa. Firma poszła jednak dalej i zmienia również własne logo, a wraz z nim nowe hasło - Leap ahead, co w tłumaczeniu można by określić jako Skok naprzód. Zmiany te uzupełnia - wprowadzana już od pewnego czasu - systematyczna modyfikacja nazw procesorów, w tym np. Intel Mobile Duo i Solo.

Intel: z inside do ahead

Eric Kim, wiceprezes Intela oraz dyrektor generalny grupy sprzedaży i makketingu

Samo logo Intela (nazwa firmy pisana małymi literami z opuszczoną literą "e") liczące już 37 lat zostało zmienione na prosty tekst zawierający graficzną otoczkę podobną do stosowanej w nazwie Intel inside. Jak wyjaśnia Bill Calder, rzecznik Intela, zmiany znaków identyfikujących firmę i jej produkty wynikają z potrzeby dopasowania do zmian jej strategii. Określenie Intel inside koncentrowało się na promocji mikroprocesorów, a Intel promuje obecnie całe platformy - nie tylko procesory, ale również towarzyszące im układy dodatkowe, jak chipsety czy interfejsy sieciowe.

Przykładowo, w przypadku notebooków jest to Centrino, a komputerów PC - zapowiadana platforma Viiv. Słowo "inside" będzie nadal stosowane, ale tylko w oznaczeniach dotyczących różnych procesorów sprzedawanych przez Intela, np. Intel Pentium M inside.

Bill Calder nie ujawnił, ile firmę będzie kosztowała zmiana logo, a także jaką kwotę przeznaczono na promocję nowego wizerunku amerykańskiego giganta.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200