Integracja usług katalogowych

IBM przygotowuje projekt integracji istniejących usług katalogowych.

IBM przygotowuje projekt integracji istniejących usług katalogowych.

IBM wypracowuje własną strategię dotyczącą usług katalogowych, której realizacja ma rozpocząć się do końca br. W najbliższych miesiącach IBM zamierza wprowadzić na rynek nowy produkt uzupełniający system usług katalogowych wbudowany w pakiet do zarządzania środowiskami i sieciami komputerowymi Tivoli TME-10. Dzięki integracji z TME-10 umożliwi on realizację zarządzania różnymi systemami usług katalogowych oferowanych obecnie na rynku i pojedyncze logowanie na wielu platformach systemowych.

IBM podąża za modelem oferowanym przez firmę Novell, która wyznaje zasadę, że użytkownik powinien posiadać jeden zintegrowany system usług katalogowych zarządzający pracą całej sieci. Nie zgadza się jednak z Novellem co do tego, że produkt jednego producenta może zrealizować wszystkie potrzeby klientów. Według przedstawicieli IBM, każde – spośród dostępnych na rynku rozwiązań usług katalogowych – zoptymalizowane jest do pracy w określonym środowisku, dla którego jest przeznaczone. Dlatego też firma zamierza poszerzyć pakiet Tivoli TME-10 o możliwość integracji i zarządzania różnymi, heterogenicznymi usługami katalogowymi. Widzi w nim własny model usług katalogowych jako perfekcyjne rozwiązanie mogące sprawować swego rodzaju kontrolę nad produktami innych producentów.

Wymiana informacji między poszczególnymi katalogami ma być realizowana za pośrednictwem protokołu LDAP. IBM rozważa zarówno opracowanie interfejsów komunikacyjnych specyficznych dla każdego rozwiązania usług katalogowych, nad którymi zamierza sprawować kontrolę, jak też wykorzystanie w przyszłości interfejsu Java Naming and Directory, gdy stanie się on wystarczająco popularny.

Michael Simpson z firmy Novell, odpowiedzialny za marketing usług katalogowych, stwierdził założenie, że sieć składa się z wielu usług katalogowych, jest „filozoficznie i moralnie złe”. Przyznał on, iż obecnie na rynku dostępnych jest wiele rozwiązań usług katalogowych, ale stwierdził też, że należy dążyć do budowania jednego uniwersalnego systemu katalogowego, a nie potęgować problem zróżnicowania tego rynku.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200