Intec monopolizuje polskirynek systemów billingowych
- (pw),
- 12.02.2008
Exatel jest kolejnym polskim operatorem, który zdecydował się na wdrożenie oprogramowania firmy Intec.
Exatel jest kolejnym polskim operatorem, który zdecydował się na wdrożenie oprogramowania firmy Intec.
Do tej pory z oferty brytyjskiego producenta skorzystali m.in. Polkomtel, Orange i Polska Telefonia Cyfrowa. Czy zwycięży również w Telekomunikacji Polskiej, która negocjuje kontrakt na nowy system billingowy? Polscy dostawcy, w tym Comarch, który sprzedaje swoje rozwiązania billingowe na całym świecie, przegrywają z dostawcami zagranicznymi na "własnym boisku". "Polski rynek stał się na tyle ważny dla zagranicznych dostawców, że dostosowali swoje systemy do polskich wymogów i zbudowali sieci partnerów. My w analogiczny sposób zaistnieliśmy na rynkach międzynarodowych. Konieczność rozłożenia kosztu rozwoju i utrzymania systemów wymusza jego sprzedaż dla wielu klientów. Jesteśmy w pierwszej dziesiątce dostawców systemów BSS" - komentuje Piotr Piątosa, wiceprezes Comarchu.
Intec - na mocy podpisanej niedawno umowy z Exatelem - wdroży najnowsze wersje systemów mediacji (IntermediatE) i rozliczeń międzyoperatorskich (InterconnecT) oraz rozszerzy funkcjonalność InterconnecT o moduł Contractor. Testów systemu InterconnecT dokonał również France Telecom, do którego należy Grupa TP. Według Iwony Golińskiej, dyrektor Intec w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej, został on bardzo dobrze oceniony. Istnieje więc prawdopodobieństwo, że z oferty Inteca skorzysta kolejny polski operator telekomunikacyjny, choć w przetargu na pewno wystąpiły też Comarch i ABG Spin. Jak się szacuje, wdrożenie systemu billingowego w Grupie TP może kosztować 300 mln zł.
Być może Intec będzie chciał też wejść na polski rynek ubezpieczeniowy. Z oprogramowania Intec Single View korzystają bowiem m.in. brytyjskie towarzystwo NUI i agencja ratingowa Moody's.