Instalator potwierdza dwa razy

Zarządzanie projektem przestawiania anten abonentów Wizji TV na innego satelitę wspiera portal korporacyjny zbudowany przy użyciu narzędzi .Net.

Zarządzanie projektem przestawiania anten abonentów Wizji TV na innego satelitę wspiera portal korporacyjny zbudowany przy użyciu narzędzi .Net.

Instalator potwierdza dwa razy

<b>Paweł Baj</b>, odpowiedzialny za integrację Cyfry+ i Wizji TV

Po połączeniu Cyfry+ z konkurencyjną platformą satelitarną telewizji cyfrowej Wizja TV firma stanęła przed problemem związanym z wyborem satelity, z którego będzie nadawać swoje programy. Sygnał Cyfry+ abonenci odbierają z satelity Hotbird. Wizja wybrała Astrę. "Mogliśmy wprawdzie nadawać sygnał z dwóch satelitów, ale utrzymywanie transponderów jednocześnie na Astrze i Hotbird byłoby kosztowne. A fuzja miała przecież służyć m.in. ograniczeniu kosztów" - mówi Paweł Baj, odpowiedzialny za integrację Cyfry+ i Wizji TV. Wybrano satelitę Hotbird. Choć różnica jego pozycji w stosunku do Astry wynosi zalewie kilka stopni geograficznych, firma stanęła przed koniecznością przestawienia anten abonentów Wizji TV. Do czasu zakończenia projektu Cyfra+ będzie nadawać sygnał równocześnie z dwóch satelitów.

Druki i naklejki

Instalator potwierdza dwa razy

Przepływ informacji w Cyfra+

Francuski koncern Canal+, którego Cyfra+ jest częścią, dotychczas nie realizował podobnego przedsięwzięcia w żadnym z krajów, w których działa. "Pomijając spis powszechny, jest to jedna z największych operacji logistycznych w Europie: tysiąc instalatorów musi odwiedzić prawie 300 tys. gospodarstw domowych, które odbierały Wizję. Wszystko zostało zaplanowane na 3 miesiące" - opowiada Paweł Baj. - "Koszt projektu oszacowaliśmy na 15 mln zł, przy czym operacja jest całkowicie bezpłatna dla abonenta". Kierownictwo Cyfry+ zdecydowało się powierzyć realizację przedsięwzięcia firmom zewnętrznym: agencji promocji Dema oraz firmie informatycznej Comtica, specjalizującej się w tworzeniu portali korporacyjnych.

Przygotowania rozpoczęły się w grudniu ubiegłego roku. Na podstawie bazy danych, zawierającej informacje dotyczące abonentów Wizji TV, Comtica przygotowała druki potwierdzające wykonanie usługi przez instalatora. Dokumenty pogrupowano według kodów pocztowych oraz nazwy ulic i przekazano do 49 biur regionalnych, utworzonych na potrzeby projektu przez agencję Dema. Ich pracownicy kontaktują się z abonentami i ustalają terminy wykonania usługi.

Po przestawieniu anteny instalator wpisuje na druku numer karty abonenta oraz przykleja dwie naklejki z kodem kreskowym: własną, która pozwoli stwierdzić, że to właśnie on wykonał usługę, oraz abonenta, uprawniającą do bezpłatnego wykonania usługi (Cyfra+ pocztą wysłała abonentom Wizji TV naklejki z kodem kreskowym wraz z informacjami o planowanej akcji). Następnie instalator przekazuje dokumenty do biura regionalnego, skąd z powrotem trafiają do firmy Comtica, gdzie za pomocą skanera i technologii OCR są digitalizowane, weryfikowane i rejestrowane w systemie.

SMS w .Net

Dokumenty są rejestrowane po kilku dniach od chwili wykonania usługi, dlatego po przestawieniu anteny instalator dodatkowo wysyła SMS, który jest automatycznie rejestrowany w systemie. "Projekt ma być przeprowadzony w możliwie najkrótszym czasie. Jednym z głównych założeń było udostępnianie aktualnych informacji z procesu. Dlatego zaproponowaliśmy wykonanie portalu korporacyjnego, który jest narzędziem koordynacji i monitorowania przebiegu wszystkich prac. System pozwala na bieżąco reagować na wszelkie opóźnienia czy ewentualne problemy logistyczne" - tłumaczy Piotr Szostak, dyrektor ds. rozwoju technologii, nadzorujący przedsięwzięcie ze strony Comtica.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200