Innowacyjność musi mieć twarz
- (ag),
- 25.11.2008
"Innowacyjność, to kreatywność w praktyce" - mówił prof. Michał Kleiber, prezes Polskiej Akademii Nauk, podczas konferencji "Informacja i multimedialne społeczeństwo", zorganizowanej z okazji 10-lecia EMC na polskim rynku. Tematem wiodącym konferencji był wpływ innowacyjności na rozwój społeczny i gospodarczy we współczesnym świecie.
"Innowacyjność, to kreatywność w praktyce" - mówił prof. Michał Kleiber, prezes Polskiej Akademii Nauk, podczas konferencji "Informacja i multimedialne społeczeństwo", zorganizowanej z okazji 10-lecia EMC na polskim rynku. Tematem wiodącym konferencji był wpływ innowacyjności na rozwój społeczny i gospodarczy we współczesnym świecie.
Rolę liderów w rozwoju kultury innowacyjności podkreślał również Isaac Getz, profesor zarządzania ideami i innowacjami w Europejskiej Szkole Zarządzania ESCP-EAP. W jego ujęciu, twórcze, poszukujące wciąż nowych rozwiązań, ale też mające dużą wiedzą fachową osoby, pełnią ważną rolę agentów innowacyjności. "Innowacje są niezwykle złożonym i skomplikowanym procesem. To nie tylko kwestia odpowiedniego zarządzania, wiedzy, organizacji pracy. To w dużej mierze również kwestia postaw osobowych i atmosfery sprzyjającej rozwojowi twórczych aspiracji." - tłumaczył prof. Isaac Getz.
W opinii Pawła Bochniarza, członka Zespołu Doradców Strategicznych Premiera, w naszym kraju brakuje efektywnej, nastawionej na kształtowanie twórczych postaw edukacji. Jej pojawienie się nie jest, jednak, tylko sprawą polityków. Wszyscy musimy czuć potrzebę jej wprowadzenia i wywierać presję na państwo, szkołę, nauczycieli. Właściwe wykorzystanie posiadanego kapitału ludzkiego, intelektualnego powinno być sprawą wszystkich.