IV kw. lepszy dla producentów komórek

W ubiegłym roku sprzedano na świecie 423 mln telefonów komórkowych, co oznacza 6 proc. wzrost wobec 2001 r. - wynika z danych Gartner Dataquest.

Największy, aż 14 proc. wzrost popytu na aparaty komórkowe odnotowano w IV kw. 2002 r. W okresie tym sprzedano 122 mln sztuk telefonów. Prym utrzymała fińska Nokia, której rynkowe udziały przekraczają 35,8%. Samsung, z udziałem na poziomie 9,8% nie zdołał jeszcze dogonić Motoroli (15,3%). Część specjalistów wciąż prognozuje, że koreański producent może stać się „numerem dwa” na komórkowym rynku już w 2003 r. Swoją pozycję wzmocnił Siemens. W IV kw. rynkowy udział firmy wynosił blisko 9,8%. Wyniki sprzedaży poprawiła nieco spółka SonyEricsson, zwiększając rynkowe udziały do 5,5%.

Nokia, mimo utrzymującego się wzrostu popytu na telefony tej marki, ostrzegła już, że spadek sprzedaży rozwiązań dla operatorów i zaostrzająca się konkurencja cenowa wpłynie niekorzystnie na wyniki finansowe koncernu w I kw. 2003 r.

Zobacz również:

  • Szyfrowanie plików, a szyfrowanie dysku - jaka jest różnica?
  • Spadek sprzedaży pecetów
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200