IBM i ComputerLand podsumowują rok

Polski rynek komputerowy dojrzewa - stwierdzili z optymizmem szefowie IBM Poland - Tony Rozwadowski i ComputerLand Poland - Tomasz Sielicki, podkreślając zgodnie, że kończy się epoka kupowania pojedynczych PC-tów, a przeważająca część transakcji dotyczy już tylko kompleksowych systemów komputerowych "pod klucz".

Polski rynek komputerowy dojrzewa - stwierdzili z optymizmem szefowie IBM Poland - Tony Rozwadowski i ComputerLand Poland - Tomasz Sielicki, podkreślając zgodnie, że kończy się epoka kupowania pojedynczych PC-tów, a przeważająca część transakcji dotyczy już tylko kompleksowych systemów komputerowych "pod klucz".

Pretekstem do zorganizowanej wspólnie 3 listopada. konferencji prasowej było rozszerzenie przez IBM dla ComputerLand statusu VAR (value added reseller) na duże systemy i maszyny. Z kolei sama konferencja posłużyła za pretekst do podsumowania mijającego roku.

Dla IBM Poland - jak podkreślił T. Rozwadowski - był to okres intensywnego budowania infrastruktury firmy: ustanowienia 2 oddziałów terenowych (Wrocław, Katowice) i zaawansowania przygotowań do otwarcia dalszych 4 (Szczecin, Gdańsk, Poznań, Kraków). IBM w mijającym roku może się pochwalić rozbudową uruchomionego 9.11.1991 r. krajowego węzła sieci EARN pod nazwą PLEARN. Oznacza to dla polskich ośrodków naukowych dostęp do akademickich baz danych. Ma go już obecnie 13 uniwersytetów (9 tys. pracowników).

Z kolei ComputerLand Poland, który ma za sobą 1,5-roczną działalność (46 pracowników), w pierwszych 12 miesiącach osiągnął obroty rzędu 6,5 mln USD adresując swą ofertę głównie do firm zagranicznych w Polsce (Coca-Cola, Levi Strauss, Toyota, Artur Andersen, Radisson Hotel). Start - na polskim rynku - potwierdził Tomasz Sielicki - ułatwiła niewątpliwie renoma ComputerLand w świecie jako VAR'a produktów o uznanej marce (IBM, HP, Compaq, Epson, Novell, Microsoft, Borland, Lotus i inni). ComputerLand zamknie zapewne ten rok obrotami rzędu 3,5 mld USD. Warto odnotować jednak, że o ile w obrotach na polskim rynku w ub.r. 75 % stanowiły zamówienia firm o kapitale zachodnim, to w obecnym udział ten zmniejszył się o 10 punktów (65%). Na liście referencyjnej Computerland znalazły się m.in.: TVP, Telewizja Kablowa, Paged, Bank Handlowy, NBP i Stocznia Gdyńska.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200