IBM Express - małe, a cieszy

''Lekkie'' wersje korporacyjnych rozwiązań IBM zwiększają udział firmy w rynku małych i średnich przedsiębiorstw - twierdzi IBM Polska. Chodzi o linię produktów Express, które IBM oferuje od końca 2002 r.

''Lekkie'' wersje korporacyjnych rozwiązań IBM zwiększają udział firmy w rynku małych i średnich przedsiębiorstw - twierdzi IBM Polska. Chodzi o linię produktów Express, które IBM oferuje od końca 2002 r.

Marka Express obejmuje oprogramowanie, sprzęt i usługi. Obecnie oferta IBM Express liczy ponad 60 pozycji, m.in. systemy IBM WebSphere, DB2, Lotus i Tivoli.

Sprzedaż produktów pod marką Express stanowi pokaźną część budżetu IBM. "W Polsce produkty te wprowadziliśmy do sprzedaży dopiero kilka miesięcy temu. Tymczasem już w pierwszym kwartale br. sprzedaż sprzętu do sektora MSP wzrosła o 25%" - mówi Grzegorz Dobranowski, odpowiadający za rynek MSP w IBM Polska. "W przypadku oprogramowania wzrost ten wyniósł ok. 15%" - dodaje.

W Polsce największym zainteresowaniem cieszą się pakiety Lotus Express, WebSphere Express i baza danych DB2 Express. W ramach linii Express nie jest oferowane oprogramowanie aplikacyjne, lecz narzędzia dla firm tworzących aplikacje.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200