Hewlett-Packard przedstawiła nową koncepcję wykorzystania drukarek

Firma chce, aby drukarki stały się "internetowymi urządzeniami powszechnego użytku".

Nowy, wprowadzany na rynek amerykański, program Printing E-Service, zakłada stworzenie z drukarki "internetowego urządzenia powszechnego użytku". W tym celu HP podpisał umowy partnerskie z firmami zajmującymi się dostarczaniem poczty, aukcjami, serwisami biletowymi, spedycyjnymi i usługami cyfrowej fotografii.

Dzięki porozumieniu z Federal Express możliwe stanie się np. zarządzanie zwrotem przesyłek. Z kolei umowa z NewspaperDirect pozwoli na natychmiastowe drukowanie gazet z różnych regionów świata. Technologia szyfrowania firmy EncryptTix ma umożliwić np. kupowanie i drukowanie biletów na koncerty lub znaczków za pośrednictwem Internetu i domowej drukarki. Wraz z ofertą Mimeo.com możliwe będzie bezpieczne drukowanie dokumentów przesłanych drogą elektroniczną.

Zdaniem firmy, wprowadzenie wielu nowych usług internetowych pozwoli na traktowanie drukarek - zarówno w biurach, jak i domach - jako coś więcej niż tylko zwykły sprzęt peryferyjny i przyczyni się do zwiększenia ich sprzedaży.

W uzasadnieniu podejmowanych działań Carly Fiorina, prezes HP, powiedziała, że decyzja o rozwoju nowych usług związanych z systemami drukowania podyktowana jest dynamicznym rozwojem tego rynku. Z szacunków wynika bowiem, że jego wartość w ciągu trzech najbliższych lat wzrośnie z obecnego poziomu 40 mld USD do co najmniej 100 mld USD.

HP jak dotychczas sprzedał na całym świecie ok. 150 mln drukarek i związanych z tym rynkiem urządzeń. Przedstawiciele firmy zakładają, że drugie tyle zostanie sprzedane w ciągu następnych 4 lat.

Hewlett-Packard zaprezentował także JetDirect 4000. Urządzenie to ma przyspieszyć i ograniczyć koszty zarządzania drukowaniem w sieciach korporacyjnych. Ma ono pojawić się na rynku w maju w cenie 1500 USD.