Handel elektroniczny radykalnie zmieni światową gospodarkę

Z badania przeprowadzonego przez PricewaterhouseCoopers wśród ponad 1 tys. szefów firm na całym świecie wynika, że większość z nich ma świadomość nowych wyzwań stawianych im przez rozwój działalności internetowej.

Szefowie przedsiębiorstw z całego świata przewidują, że działalność elektroniczna zmieni całkowicie sposób konkurowania firm na rynku. Połowa z nich obawia się także, że Internet zwiększy przepaść między krajami rozwiniętymi a rozwijającymi się, podczas gdy 38% jest przeciwnego zdania.

Wyniki zaprezentowane w szwajcarskim Davos, podczas rozpoczętego w miniony czwartek Światowego Forum Gospodarczego, są efektem badania przeprowadzonego przez PricewaterhouseCoopers wśród ponad 1 tys. szefów firm z całego świata.

Ankietowani dyrektorzy są przekonani, że Internet będzie miał ogromny wpływ na działalność ich przedsiębiorstw. 55% z nich spodziewa się, że będą musieli stawić czoło nowym, internetowym konkurentom. W sektorach bankowości, komunikacji i sektorze technologicznym, ok. 90% szefów korporacji przewiduje znaczną lub całkowitą zmianę obszaru, na którym przyjdzie im konkurować.

Prawie 75% z nich twierdzi, że ich przedsiębiorstwa zawierają już transakcje za pośrednictwem swoich stron WWW, z czego całościowa liczba transakcji typu business-to-business przewyższa nieznacznie liczbę transakcji zawierane z klientami indywidualnymi.

Z badań wynika również, że coraz więcej dyrektorów korzysta z Internetu. 40% twierdzi, iż wykorzystywało to medium nie tylko do poczty elektronicznej przez co najmniej 10 dni w minionym miesiącu. Oznacza to wzrost tej liczby o 25% w stosunku do roku poprzedniego.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200