Google cenniejszą marką niż Microsoft

Według rankingu największych marek świata BRANDZ Top 100, opublikowanego przez Millward Brown Optimor, w tym roku na pierwszym miejscu znalazł się Google, którego wartość ocenia się na 66,4 mld USD (wzrost o 77%).

Według rankingu największych marek świata BRANDZ Top 100, opublikowanego przez Millward Brown Optimor, w tym roku na pierwszym miejscu znalazł się Google, którego wartość ocenia się na 66,4 mld USD (wzrost o 77%).

Na drugim miejscu znalazł się General Electric (61,9 mld USD, 11%), za nim zaś Microsoft (55 mld USD). W przypadku ostatniej z tych firm jest to spadek wartości o 11%, a tym samym utrata pierwszej pozycji. Zestawienie BRANDZ Top 100 prezentuje najsilniejsze marki na świecie pod względem ich wartości pieniężnej. W ciągu roku łączna wartość wszystkich marek wzrosła o 10,6% - z 1,44 bln USD w 2006 r. do 1,6 bln USD w 2007 r.

Trzy najcenniejsze marki (w mld USD)

Google - 66,4

General Electric - 61,9

Microsoft - 55,0

Źródło: Millward Brown Optimor

Millward Brown Optimor opublikował także informacje na temat tendencji, które wyłaniają się z danych rankingu BRANDZ Top 100. Jedną z nich jest konwergencja technologii. "Spółki technologiczne poszerzają swoje marki w odpowiedzi na tendencję do łączenia technologii przesyłu głosu, danych i obrazu. Trend ten wywodzi się z preferencji konsumentów, którzy chętnie wybierają urządzenia typu "wszystko w jednym". Apple - wartość marki 24,7 mld USD, wzrost o 55% - wyrusza na podbój rynku telefonów komórkowych, uruchamiając iPhone. Z kolei sieć Orange - odpowiednio 9,9 mld USD i 5% - chce opanować segment pobierania muzyki z sieci. Przykład Apple i Orange pokazuje, że silne marki są w stanie poszerzać ofertę, a firmy będące ich właścicielami mogą dzięki temu generować większe strumienie finansowe, inwestując w przedsięwzięcia charakteryzujące się wysokim tempem wzrostu" - można przeczytać w raporcie.

Pełna wersja raportu na temat rankingu BRANDZ Top 100 jest dostępna w Internecie na stronachhttp://www.millwardbrown.com/mboptimor ,http://www.brandz.com ihttp://www.ft.com

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200