Google Glass w nowej, tym razem korporacyjnej, odsłonie

Jeśli ktoś myśli, że Google zrezygnował z rozwijania urządzenia Google Glass, to jest w błędzie. Korporacja opracowała kolejną wersję rozwiązania, tym razem z myślą o przemyśle i użytkownikach korporacyjnych, nadając mu nazwę Google Glass Enterprise Edition.

Okazuje się, że nowa wersja inteligentnych okularów wspierających tzw. rozszerzoną rzeczywistość – czyli łączących świat rzeczywisty ze światem wirtualnym - była bez rozgłosu testowana przez ostanie dwa lata przez pracowników zatrudnionych w takich firmach, jak GE, Boeing, DHL oraz Volkswagen.

Urządzenie Google Glass Enterprise Edition oferuje wiele nowych funkcji, których na próżno by szukać w oryginalnej wersji rozwiązania – chodzi o Explorer Edition – które trafiło na rynek konsumencki w 2013 roku. Korporacja wstrzymała sprzedaż tych gogli w 2015 (oferując je jednak dalej firmom) na skutek krytyki dotyczącej niezbyt przejrzystej pracy niektórych mechanizmów, np. tego, który nagrywa obrazy wideo.

Zobacz również:

  • Technologia QDEL ma zastąpić OLED jako najwyższej klasy wyświetlacze do 2026 roku
  • Użytkownicy Androida mogą się wkrótce zdziwić

Okulary Google Glass Enterprise Edition różnią się od poprzedniej wersji rozwiązanie przede wszystkim ty, że mają modułową budowę, co zapewnia konstrukcja Glass Pod. To dzięki niej użytkownik może dołączać do okularów – zakładając na ramię albo bezpośrednio na szkła – dodatkowe elementy poszerzające możliwości okularów.

Twórcą gogli Google Glass Enterprise Edition jest Google X, oddział firmy Google zajmujący się badaniami i rozwojem nowych technologii.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200