GUSTAW uczy i bawi

System Nauki Podstaw Programowania GUSTAW, autorstwa firmy HappySoft Inc. z Wrocławia, przeznaczony do nauczania zasad programowania strukturalnego, został tak napisany, by połączyć naukę z dobrą zabawą.

System Nauki Podstaw Programowania GUSTAW, autorstwa firmy HappySoft Inc. z Wrocławia, przeznaczony do nauczania zasad programowania strukturalnego, został tak napisany, by połączyć naukę z dobrą zabawą.

Nie jest związany z żadnym językiem programowania, może pomóc w nauce Pascala, C itp. GUSTAW zawiera obszerny zestaw zadań o zróżnicowanym stopniu trudności. Stanowią one kompletny kurs wyjaśniający znaczenie takich pojęć jak instrukcja warunkowa, pętla, procedura, rekurencja itp. Programowanie w systemie Gustaw polega na sterowaniu jeżem, który porusza się w mieście zbierając i pozostawiając na drodze przedmioty. Jest on zintegrowanym środowiskiem pozwalającym na zaprojektowanie miasta przy pomocy obiektowego edytora graficznego, napisanie programu przy pomocy edytora tekstowego oraz uruchomienie programów i rozwiązywanie zadań. Można wykonać też proste polecenia w trybie bezpośrednim. Język, przy pomocy którego programuje się ruchy GUSTAWA, złożony jest z kilkunastu polskich słów kluczowych i łączy prostotę z dużymi możliwościami. Jest to więc program edukacyjny, który pozwala na szybkie zobaczenie efektów własnej pracy. Już kilka linii programu umożliwia wykonywanie złożonych czynności.

GUSTAW komunikuje się z użytkownikiem po polsku, przeznaczony jest dla komputerów typu IBM nawet klasy XT 4 MHz, bez twardego dysku, działa w trybie graficznym na karcie Hercules lub VGA. Obecna wersja programu (2.14) jest przeznaczona przede wszystkim dla szkół.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200