Forbes: Lenovo – dyskretnie, ale skutecznie - pracuje nad zabezpieczeniem serwerów


„Wielu dostawców centrów danych zwiększa wysiłki w zakresie bezpieczeństwa w odpowiedzi na rosnące zagrożenie ze strony hakerów, którzy są lepiej zorganizowani i zmotywowani, aby atakować serwery w centrach danych. Analitycy Moor Insights & Strategy prowadzili ostatnio dużo badań i wiele pisali o bezpieczeństwie centrum danych, koncentrując się na serwerach i sieciach. Lenovo było nieco powściągliwe w komunikowaniu swojej strategii bezpieczeństwa, głównie dlatego, że firma jest przekonana, że mówienie o bezpieczeństwie ustawia firmę i jej klientów jako potencjalny cel. Rozumiem to. Przy całej presji konkurencyjnej, która narasta między Cisco Systems, Dell EMC, Hewlett Packard Enterprise i Lenovo, przy tym niektórzy nawet kwestionują bezpieczeństwo serwerów Lenovo, firma zdecydowała się otworzyć” - pisze w serwisie Forbes.com Patrick Moorhead, jeden z czołowych analityków technologicznych na świecie.

Jego zdaniem Lenovo ma w obszarze bezpieczeństwa solidną strategię, dobrze dostosowaną do obecnego, zmieniającego się krajobrazu zagrożeń. Firma doskonale zdaje sobie sprawę, że bezpieczeństwo centrów danych musi zaczynać się od poziomu sprzętowego/oprogramowania układowego. Dlatego portfolio ThinkSystem wyposażono w imponującą kolekcję unikatowych funkcji i zabezpieczeń Lenovo opartych na branżowych standardach.

Firma z pewnością działa skutecznie - badanie ITIC z 2017 r. pokazało, że Lenovo zajmuje pierwsze miejsce pod względem niezawodności/czasu działania na rynku x86. Jednocześnie Lenovo plasuje się na pierwszej lub drugiej pozycji we wszystkich kategoriach niezawodności - w tym kategorii bezpieczeństwa” - dodaje Patrick Moorhead.

Podsumowując, Patrick Moorhead pisze: „Bezpieczeństwo jest oczywiście ‘ruchomym celem’, pojawiają się nowe zagrożenia, a wszyscy dostawcy muszą być stale czujni. Analitycy zaś muszą monitorować stan bezpieczeństwa i informować, jeśli pojawiają się jakieś problemy. Dostawcy powinni ponosić odpowiedzialność. Dlatego biorąc to pod uwagę, cieszę się z tego, co widzę w obecnym podejściu Lenovo - będę nadal obserwować ich działania z zainteresowaniem”.

Zapraszamy do lektury całego artykułu Patricka Moorheada na Forbes.com.

Zapisz się na bezpłatny newsletter. Dowiesz się o webinarach, nowych case study oraz white paperach.