Firmowa technologia dla generacji Y
- 26.04.2011
Pokolenie wyżu demograficznego lat 80. już dorobiło się stereotypów - to ludzie leniwi, roszczeniowi, korzystają z mediów społecznościowych w pracy, nie przejmując się kwestiami bezpieczeństwa.
Odcisnąć piętno na technologii
Wśród przedstawicieli pierwszej fali generacji Y 52% piastowało obecną funkcję od 3 do 10 lat, a 27% to w tej chwili menedżerowie. Generacja Y staje się grupą doświadczonych pracowników, którzy rozumieją, w jaki sposób działają ich firmy i jak poradzić sobie w biznesie. Z raportu wynika także, że chcą mieć wpływ na kształtowanie polityki dotyczącej używania technologii przez firmę. "Menedżerowie, którzy tworzą strategie współpracy i korzystania z technologii dla swoich pracowników, powinni tworzyć polityki, bazując na faktach, a nie stereotypach. Ważne jest, aby uchwycić aktualną postawę generacji Y wobec działu IT, aby zrozumieć, w jaki sposób przedstawiciele tej generacji naprawdę korzystają z technologii" - napisał w raporcie TH Keitt, analityk Forrester Research.
Przedstawiciele generacji Y wierzą, że "ich technologia" jest lepsza niż technologia ich pracodawcy - 31% uważa, że technologia, którą mają w domu, jest lepsza niż ta w pracy. Ten pogląd podziela 23% przedstawicieli generacji X i już tylko 17% przedstawicieli pokolenia wyżu demograficznego. Około 44% przedstawicieli pokolenia Y i 42% pokolenia X przyznaje, że instaluje prywatne oprogramowanie na komputerach używanych w pracy. Choć pokolenie wyżu demograficznego także może być utrapieniem dla CIO. Aż 36% instaluje własne oprogramowanie. Poza tym aż 40% wszystkich grup wiekowych używa serwisów internetowych, takich jak Google Docs, w pracy.
przedstawicieli generacji Y uważa, że technologia, którą mają w domu, jest lepsza niż ta posiadana w pracy.