Fiat w outsourcingu u IBM

IBM Polska rozpoczął świadczenie usług outsourcingowych dla wszystkich czternastu spółek Grupy Fiata w Polsce. Umowa została zawarta w połowie 2003 r. i będzie realizowana do 2008 r. Pięcioletni kontrakt ma wartość 26 mln USD. Stanowi on rozszerzenie globalnego porozumienia obu koncernów. Według przedstawicieli IBM i Fiata, porozumienie pozwoli osiągnąć oszczędności na poziomie 10% w trakcie trwania całego projektu.

IBM Polska rozpoczął świadczenie usług outsourcingowych dla wszystkich czternastu spółek Grupy Fiata w Polsce. Umowa została zawarta w połowie 2003 r. i będzie realizowana do 2008 r. Pięcioletni kontrakt ma wartość 26 mln USD. Stanowi on rozszerzenie globalnego porozumienia obu koncernów. Według przedstawicieli IBM i Fiata, porozumienie pozwoli osiągnąć oszczędności na poziomie 10% w trakcie trwania całego projektu.

Fiat w outsourcingu u IBM

Dariusz Fabiszewski - dyrektor generalny IBM Polska

Dotychczas Fiat był obsługiwany przez firmę ITS-GSA Polska, należącą do Global Value, zlokalizowanej w Turynie i kontrolowanej przez IBM i Fiata. Przypomnijmy, w 1999 r., w ramach reorganizacji działów IT, większość pracowników departamentów informatyki w poszczególnych spółkach grupy przeszła do trzech jednostek organizacyjnych, wchodzących w skład Fiat Polska: ITS Polska, GSA Polska i Telexis Polska. Proces reorganizacji rozpoczęto od Fiat Auto Poland - bielskiej spółki samochodowej - jako największej w Grupie Fiata w Polsce. Kilka lat później z ITS, GSA i Telexis powstała ITS-GSA.

Z chwilą podpisania kontraktu IBM Polska przejął 58 pracowników ITS-GSA i całą obsługę informatyczną. Zakres świadczonych usług obejmuje zarządzanie sieciami LAN i WAN, 50 serwerami i ponad 2000 stacji roboczych. IBM obsługuje także 200 aplikacji.

W ramach kontraktu IBM dokona wymiany niektórych serwerów i stacji roboczych. Wymienione zostaną także elementy aktywne sieci. Prowadzone są również nowe projekty. Uruchomiono już obsługę help desk. W planach jest wdrożenie oprogramowania do zarządzania infrastrukturą teleinformatyczną IBM Tivoli.

IBM posiada już w Polsce kilkunastu klientów, dla których świadczy usługi outsourcingowe, w zakresie obsługi ośrodka obliczeniowego (2 firmy), zarządzania aplikacjami (2), zarządzania sieciami (2) i zarządzania stacjami roboczymi (7). Jednak tylko dwie umowy zostały zawarte lokalnie. Pozostałe kontrakty to efekt globalnych porozumień IBM.

"Obecnie połowa przychodów IBM w skali globalnej pochodzi z usług. Usługi outsourcingowe mają w tym istotny udział. Podobnie jest w Polsce" - przekonuje Dariusz Fabiszewski, dyrektor generalny IBM Polska. Pozostałą część przychodów IBM Polska stanowi sprzedaż oprogramowania (13%) i sprzętu (37%).

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200