Fantastic LANtastic

Przy okazji autoryzacji polskich resellerów, firma Artisoft przeprowadziła w Warszawie w końcu listopada br. wszechstronną prezentację sieciowego systemu operacyjnego LANtastic. W imprezie uczestniczyło ponad 60 resellerów z całej Polski, z których większość zapoznała się z tym systemem juz wcześniej. Dla wszystkich jednak wysłuchanie prelekcji przedstawiciela ARTISOFT EUROPE, Philipa Hammela było pouczającą lekcją nowoczesnej strategii marketingowej

Przy okazji autoryzacji polskich resellerów, firma Artisoft przeprowadziła w Warszawie w końcu listopada br. wszechstronną prezentację sieciowego systemu operacyjnego LANtastic. W imprezie uczestniczyło ponad 60 resellerów z całej Polski, z których większość zapoznała się z tym systemem juz wcześniej. Dla wszystkich jednak wysłuchanie prelekcji przedstawiciela ARTISOFT EUROPE, Philipa Hammela było pouczającą lekcją nowoczesnej strategii marketingowej

Sieć LANtastic specjalnie zaprojektowano z myślą o tych wszystkich jej użytkownikach, którzy pragną korzystać z możliwości jakie oferuje w pełni wydajne środowisko pracy, integrujące ich stanowiska w jeden spójny system. Nie ma tu znaczenia, czy chce się połączyć ze sobą kilka, kilkanaście, czy kilkaset komputerów. Można zacząć od dwóch komputerów i w zależności od potrzeb rozbudowywać system praktycznie w nieskończoność. Przydatny jest więc on dla tych firm, które mają duże perspektywy rozwojowe i nie chcą ciągle zaczynać od nowa.

LANtastic jest bardzo łatwy w instalacji i użytkowaniu i co nie jest bez znaczenia - stosunkowo tani. Potrafi obsłużyć jednocześnie 100 użytkowników, pracujących na jednym tylko serwerze, korzystających z wielu różnych aplikacji. Jedną z nowości jest mechanizm przesyłania głosu oraz możliwość pracy w środowisku Windows.

Warto jeszcze zwrócić uwagę na system zabezpieczeń, który jest bardzo skuteczny, jak również bardzo dobrze zrealizowany mechanizm śledzący wykorzystanie pracy użytkowników w sieci.

Autoryzowanym dystrybutorem sprzętu Artisoftu jest firma POLMAX z Wrocławia, której szef Piotr Górski, ma doskonałą skalę porównawczą, bo od kilkunastu lat zajmuje się dystrybucją różnego sprzętu komputerowego. Zadałem mu pytanie, jak ocenia LANtastic na tle innych dostępnych na rynku polskim sieci?

"Wiele istniejących i dostępnych u nas sieci, zajmuje znaczną pojemność pamięci operacyjnej komputerów, co często powoduje potrzebę jej fizycznego rozszerzenia. System LANtastic jest w tym względzie najmniej wymagający spośród wszystkich innych tego typu rozwiązań. Potrzebuje jedynie 12KB dla stacji roboczej oraz 40KB w przypadku serwera, zostawiając resztę wolnej pamięci dla innych bardziej pamięciożernych programów.

Warto odnieść się również do ceny. Jest to system w stosunku do innych bardzo tani.

System LANtastic jest łatwy do instalowania i łatwy do wyłączenia. Z jednego stanowiska roboczego, za pomocą kilku poleceń można skonfigurować cały system: serwery, stacje robocze oraz określić konta poszczególnych jego użytkowników. Zabiera to dosłownie kilka minut.

LANtastic jest najczęściej instalowanym systemem peer-to-peer na świecie. W tej chwili jest juz ponad 2 mln węzłów sieciowych w tym systemie. O jego walorach świadczą również nagrody i wyróżnienia przyznawane na międzynarodowych wystawach oraz targach. Praktycznie co roku otrzymuje jakąś liczącą się nagrodę przyznawaną przez międzynarodowych ekspertów".

Przedstawiciela ARTISOFT EUROPE, Philipa Hammela zapytałem o zasady współpracy dystrybutorów sprzętu Artisoft z polskimi resellerami. Oto jego zdanie na ten temat:

"Współpraca między resellerem i dystrybutorem ma wiele aspektów, z których najważniejsze dotyczą finansów, form sprzedaży, marketingu i wspomagania technicznego. Sukceszawsze zależy od nich wszystkich. Strategia współpracy powinna być zawsze indywidualizowana w stosunku do każdego resellera oraz profilu i wielkości rynku. Istotna jest korzystna i logiczna struktura upustów. Powinna być ona jednakowa dla wszystkich autoryzowanych resellerów i różnicowana jedynie na podstawie wielkości zakupów. Wyjątkiem są specjalne projekty, np. w szkolnictwie.

Resellerzy nie powinni współzawodniczyć między sobą stosując nieuzasadnione redukcje cen końcowych. Takie współzawodnictwo powinno odbywać się w zakresie jakości serwisu dla klienta końcowego.

Artisoft przygotowuje do wprowadzenia Reseller Development Found, którego celem jest wspomaganie autoryzowanych resellerów w ich pracy marketingowej. W myśl tego programu, autoryzowany reseller będzie mógł składać wniosek o częściowe sfinansowanie jego akcji marketingowej. Wielkość rekompensat będzie ściśle związana z wielkością sprzedaży przez resellera".

Wydaje się, że zasady podane przez przedstawiciela Artisoftu, a szczególnie ta dotycząca współzawodnictwa w zakresie jakości serwisu, powinny przejąć wszyscy resellerzy sprzętu komputerowego w Polsce.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200