Ewolucja firmy i systemu
- Piotr Waszczuk,
- 16.03.2010
Polski oddział Grene ma 84 własne punkty sprzedaży, setkę partnerów handlowych i ponad 15 tys. m2 powierzchni magazynowej. W ofercie spółki znajduje się kilkadziesiąt tysięcy produktów. Zarządzanie przy takiej skali działalności jest możliwe tylko dzięki wdrożonemu systemowi ERP.
W miarę rozwoju oferty i sieci handlowej Grene takie rozwiązanie przestało jednak wystarczać. Podjęto decyzję o modernizacji oprogramowania i rozszerzeniu możliwości firmowego środowiska IT, zwłaszcza pod kątem zwiększenia możliwości modułów sprzedażowych. "Podjęliśmy decyzję o modernizacji oprogramowania użytkowanego w naszych sklepach. Chcieliśmy wdrożyć system, który nie tylko sprosta naszym bieżącym oczekiwaniom, ale będzie też rozwiązaniem na przyszłość - miał to być system elastyczny, bezpieczny, przyjazny dla użytkownika i który będzie rozwijał się wraz ze zmieniającymi się potrzebami" - podkreśla Roman Kapuściński.
Krok po kroku...
Nowe rozwiązanie wspierające działalność sprzedażową miało objąć swoim zasięgiem wszystkie placówki Grene. Równolegle z analizą rozwiązań oferowanych przez różnych dostawców prowadzono działania zmierzające do unowocześnienia infrastruktury informatycznej i rozbudowy zaplecza serwerowego. Ostateczny wybór ponownie padł na rozwiązanie oferowane przez firmę TETA. "Istotny wpływ na naszą decyzję miała funkcjonalność aplikacji TETA Retail oraz architektura tego rozwiązania. Bardzo istotna była skalowalność środowiska i możliwość jego rozbudowy, gdy w naszej sieci pojawią się kolejne sklepy. Oczywiście duży wpływ na wybór miała nasza długoletnia współpraca z firmą TETA"- mówi Roman Kapuściński.