Epson udowadnia, że druk atramentowy ma się dobrze

Japońska firma Epson informuje, że wbrew głoszonym przez niektórych pesymistycznym prognozom dotyczącym tego segmentu rynku IT, biznesowe drukarki atramentowego sprzedają się coraz lepiej. Mogliśmy się o tym dowiedzieć podczas zorganizowanego przez Epson na początku października spotkania, w którym udział wziął Massimo Pizzocri, europejski wiceprezes firmy.

Przez całe dekady na rynku nie było rozsądnej alternatywy dla drukarek laserowych – oczywiście, na rynku dostępne były również urządzenia bazujące na technologii druku atramentowego, jednak stosunkowo wysokie koszty eksploatacji sprawiały, iż traktowano je raczej jako rozwiązania dla użytkowników domowych.

Wszystko zmieniło się gdy firma Epson zaprezentowała technologię Micro Piezo. Zastosowanie bazujących na tym rozwiązaniu głowic w drukarkach firmy sprawiło, że urządzenia te zachowały wszystkie kluczowe atuty klasycznych „atramentówek”, stając się jednocześnie godnym konkurentem „laserówek” pod względem szybkości wydruku czy niskich kosztów eksploatacji.

Zobacz również:

  • Nowe drukarki MFP Sharp - tanie i wydajne drukowanie dla MŚP

„Pojawienie się na rynku sprzętu takiego jak np. urządzenia wielofunkcyjne Epson WorkForce WF-6590DTWFC czy WF-C869RDTWFC dobitnie pokazało, że firmy absolutnie nie zamierzają rezygnować z druku i papierowych dokumentów – a jeśli kiedykolwiek wcześniej to rozważały, to tylko z uwagi na niedoskonałości druku laserowego.

Okazuje się, że udział „atramentówek” w rynku sprzętu drukującego dla biznesu sukcesywnie rośnie, i to głównie kosztem drukarek laserowych. Jak podaje firma analityczna IDG, tylko w ubiegłym roku „atrament” zanotował wzrost udziału w rynku na poziomie 6% (w tym samym czasie udział drukarek laserowych spadł o 7%).

Rynek druku atramentowego rośnie w imponującym tempie – ale ten fakt nie dziwi, jeśli weźmiemy pod uwagę, że w regionie EMEA każdego roku drukowany jest… trylion stron dokumentów. Od 2014 r. sprzedaliśmy tu ponad 500 tys. drukarek i tylko w ubiegłym roku odnotowaliśmy wzrost sprzedaży na poziomie 15%. To czyni nas najszybciej rosnącym graczem z tego sektora” – tłumaczył na spotkaniu Massimo Pizzocri.

Uczestnicy październikowego spotkania Epsona mogli się również dowiedzieć, że siłą japońskiego producenta jest również tworzenie ekosystemu różnych urządzeń, aplikacji oraz usług, dzięki którym firmy mogą sprawniej realizować swoje codzienne zadania. Oprócz drukarek w ofercie Epsona znajdziemy wielofunkcyjne skanery (np. model DS-360), które wspólnie z drukarkami oraz odpowiednim oprogramowaniem tworzą wygodny w użytkowaniu system obiegu dokumentów.

Epson ma również w ofercie wiele modeli projektorów. Są to urządzenia przeznaczone zarówno dla tych użytkowników, którzy potrzebują prostego urządzenia do wyświetlania np. statycznych plansz, jak i tych, którym zależy na zaawansowanych modelach wyświetlające obrazy i treści wideo 4K. Są to np. takie projektory, jak Epson EB-990U, EB-U05 czy EB-1460Ui.

Źródło: Gamma PR

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200