Elektryczne samochody przyszłości mogą być ładowane prosto z dróg

Ładowanie aut podczas jazdy rozwiązałoby wiele problemów związanych z akumulatorami w elektrycznych samochodach. Qualcomm pracuje nad tym, by taką wizję urzeczywistnić.

Inżynierowie firmy Qualcomm pracują nad tym, by wprowadzić do użycia na drogach nowy sposób bezprzewodowego ładowania akumulatorów w samochodach elektrycznych. System nazywany dynamicznym ładowaniem bezprzewodowym sprawiłby, że kierowcy nie musieliby się martwić o ładowanie auta po powrocie do swojego garażu.

W przyszłość akumulatory w elektrycznych autach mogłyby być ładowane w trakcie jazdy. Zamiast podłączać samochód do źródła zasilania po powrocie do domu lub po przybyciu do stacji ładowania auto pobierałoby prąd bezpośrednio z drogi, z autostrady lub podczas postoju na parkingu.

Zobacz również:

  • Ładowanie bezprzewodowe - przydatna funkcja czy zbędny gadżet
  • Mercedes Benz wycofuje się z pełnej elektryfikacji

Niewykluczone, że w przyszłości bezprzewodowe ładowarki będą mogły zostać umieszczone w asfalcie. Jak twierdził podczas targów Mobile World Congress szef firmy Qualcomm, Derek Aberle, auta elektryczne mogłyby pobierać prąd w trakcie jazdy - nie tylko bez konieczności podłączania do nich przewodu, ale też bez konieczności przebywania cały czas w jednym miejscu.

Dzisiejsze elektryczne samochody borykają się jeszcze z wieloma problemami. Użytkownicy mogą narzekać na krótki zasięg i czas ładowania. Zaledwie kilkaset kilometrów na jednym ładowaniu może sprawiać problemy na dłuższych trasach, tak samo jak to, że zasilanie akumulatora trwa znacznie dłużej niż uzupełnienie baku w aucie spalinowym.

Elektryczne samochody przyszłości mogą być ładowane prosto z dróg

Zdjęcie: Qualcomm

Wprowadzenie ładowarek bezpośrednio na drogi byłoby rozwiązaniem tych problemów. Co prawda jak na razie Qualcomm nie jest gotowy do wprowadzenia tej technologii w praktyce, ale szefostwo firmy widzi w tym pomyśle spory potencjał. Pozwoliłoby to w przyszłości samojezdnym samochodom stać się pojazdami w pełni autonomicznymi.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200