Elektroniczny pośrednik

HP dąży, aby technologia e-speak stała się standardem wymiany usług w Internecie.

HP dąży, aby technologia e-speak stała się standardem wymiany usług w Internecie.

Carleton Fiorina, w pierwszym publicznym wystąpieniu po ogłoszeniu nominacji na prezesa Hewlett-Packard, zapowiedziała zintensyfikowanie działań na rzecz rozwoju produktów w ramach strategii e-services. Głównym partnerem HP w tworzeniu i promocji rozwiązań dla handlu elektronicznego będzie Oracle.

Podstawowym elementem ogłoszonej w maju br. strategii e-services jest oprogramowanie e-speak - warstwa pośrednicząca w transakcjach i wymianie usług internetowych. Na jej bazie w przyszłości ma powstać bezpieczne środowisko handlu elektronicznego, w którym klienci otrzymają dostęp do niezliczonej liczby ofert powiązanych ze sobą na wiele sposobów. Według wizji kierownictwa HP, przepustkę do świata usług elektronicznych otrzyma każda firma, która skorzysta z produktów i interfejsów przystosowanych do obsługi e-speak. Żeby firmy handlowe, usługowe i produkcyjne chciały masowo uczestniczyć w e-services, koszt inwestycji w te rozwiązania nie może być zbyt wysoki. Dlatego HP namawia producentów oprogramowania, aby włączali do aplikacji obsługę e-speak, obiecując rychłe darmowe udostępnienie kodu źródłowego.

Przed nową prezes HP stoi trudne zadanie. Ambicje ustanowienia standardu w handlu elektronicznym i wymianie usług w Internecie mają również konkurenci, m.in. IBM i Sun Microsystems. Wydaje się mało prawdopodobne, aby kiedykolwiek zdecydowały się one poprzeć inicjatywę HP.

Sprzymierzeńcem Hewlett-Packarda została natomiast firma Oracle, która zobowiązała się włączyć obsługę e-speak do bazy Oracle 8i i innych aplikacji internetowych. Prawdopodobnie Oracle będzie jedynym dostawcą baz danych, z którym HP zamierza wspólnie pracować nad rozwojem e-speak.

Do współpracy HP nakłonił również BEA Systems, producenta serwerów aplikacyjnych, i SAP AG, dostawcę systemów ERP wspomagających zarządzanie przedsiębiorstwem.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200