Duże maszyny, inne też
- Antoni Bielewicz,
- 01.06.2002
Mimo ostrej konkurencji na rynku, Fujitsu Siemens Computers odnotował w Polsce prawie 50-proc. wzrost przychodów - głównie dzięki sprzedaży wysoko wydajnych serwerów linii PrimePower.
Mimo ostrej konkurencji na rynku, Fujitsu Siemens Computers odnotował w Polsce prawie 50-proc. wzrost przychodów - głównie dzięki sprzedaży wysoko wydajnych serwerów linii PrimePower.
Siła drzemie w serwerach
Mimo to zakończony w marcu rok finansowy przyniósł Fujitsu Siemens w Polsce trzeci z rzędu prawie 50-proc. wzrost przychodów. Firma zamknęła ub.r. przychodami w wysokości 42 mln euro, co stanowiło niemal połowę z 90 mln euro przychodów przynoszonych przez cały region Europy Wschodniej.
Lokomotywą koncernu okazała się sprzedaż wysoko wydajnych rozwiązań korporacyjnych linii PrimePower i intelowskich serwerów Primergy. Fujitsu Siemens zawarł umowy partnerskie z wszystkimi liczącymi się dostawcami rozwiązań do przechowywania danych i budowy sieci korporacyjnych, dzięki czemu jest podwykonawcą przy wielu dużych projektach. Jednym z największych w ub.r. był kontrakt z PLL LOT. "To dostawa sprzętu z dużym marginesem usług dodanych stanowi dziś największe źródło przychodów" - stwierdza Dariusz Fabiszewski. - "Dlatego też chcemy poświęcić jeszcze więcej uwagi rynkowi rozwiązań wysoko wydajnych i budowie wyspecjalizowanych centrów danych".
Właśnie z myślą o wzmocnieniu działu zajmującego się dużymi kontraktami w warszawskim biurze Fujitsu Siemens w ub.r. zatrudniono kilkunastu nowych handlowców. "Ich zadaniem jest przede wszystkim utrzymywanie kontaktów z naszymi największymi klientami. Co prawda sprzedajemy nasze produkty jedynie za pomocą sieci partnerskich, jednak doświadczenie uczy, że konieczne jest utrzymywanie silnych relacji z odbiorcą" - mówi Dariusz Fabiszewski.
Pewność i mobilność
Takie nastawienie nie oznacza jednak rezygnacji z walki o tradycyjne rynki. Jeszcze w tym roku Fujitsu Siemens chce zaproponować swoim klientom tanie notebooki, produkowane w krótkich seriach. Uznanie bardziej wymagających klientów powinny zdobyć produkty reklamowane na tegorocznych targach CeBIT pod hasłem "mobilność". Wśród nich są przede wszystkim Lifebooki wyposażone w najnowszą technologię Bluetooth czy też Lifebooki z serii Celsius oraz nowe komputery kieszonkowe PDA Pocket LOOX, zawierające procesor Intel Xscale i najnowszy system Microsoft Pocket PC 2002. "Strategia firmy zakłada skupienie się na dwóch kierunkach: dostarczaniu wysoko wydajnych rozwiązań dla przedsiębiorstw oraz zapewnieniu bezpiecznego dostępu do danych w każdym miejscu i w każdych okolicznościach. Tak też będzie rozwijała się nasza korporacja w najbliższym czasie" - twierdzi Dariusz Fabiszewski.