Dłuższe wsparcie Microsoftu

Microsoft wprowadził zmiany do obowiązującego od dwóch lat programu Custom Support Agreement. Użytkownicy produktów, którym minął 10-letni okres wsparcia oferowanego przez Microsoft, mogą kupić usługę przedłużającą wsparcie o kolejne pięć lat, a potem jeszcze o następne pięć.

Microsoft wprowadził zmiany do obowiązującego od dwóch lat programu Custom Support Agreement. Użytkownicy produktów, którym minął 10-letni okres wsparcia oferowanego przez Microsoft, mogą kupić usługę przedłużającą wsparcie o kolejne pięć lat, a potem jeszcze o następne pięć.

Program został rozszerzony o nowe produkty, m.in. oprogramowanie klienckie. Firma decyduje o tym, które programy będą objęte przez program na podstawie zapotrzebowania na rynku. Obecnie Custom Support Agreement może dotyczyć Windows NT 4.0 (premiera z 1996 r.) oraz Exchange 5.5 (premiera z 1997 r.). Od października br. obejmie także Windows XP SP1, którego premiera miała wprawdzie miejsce przed dwoma laty, ale ze względu na ograniczenia licencji dotyczące service packów wsparcie wygasa za kilka tygodni.

Microsoft planuje wyceniać wsparcie w modelu "na urządzenie" - komputer (desktop lub serwer). Firma nie ujawnia cennika, ponieważ kontrakty negocjowane są indywidualnie. O ich wysokości decyduje produkt, którego przedłużone wsparcie ma dotyczyć oraz skala jego wykorzystywania. Przedstawiciele firmy twierdzą jedynie, że wyjściowa cena będzie kształtować się w granicach dziesiątek tysięcy dolarów za określoną (minimalną) liczbę urządzeń.

Oryginalny program Custom Support Agreement powstał w grudniu 2004 r. z myślą w szczególności o poprawkach dla wykrywanych dziur w zabezpieczeniach. Ogłoszony niedawno rozszerzony program został przygotowany także, aby zapewnić użytkownikom starzejącego się oprogramowania większą elastyczność przy planowaniu migracji. Dzięki temu będą mogli uniknąć sytuacji, w której posiadają oprogramowanie bez wsparcia.

Na mocy kontraktu Custom Support Agreement użytkownicy zyskują możliwość uzyskania wsparcia telefonicznego oraz dostęp do poprawek i łatek, które Microsoft Security Response Center oznacza jako krytyczne. Ponadto mają prawo - za dodatkową opłatą - do składania zamówień na opracowanie innych poprawek lub łatek. Mają także dostęp do bazy danych wszystkich poprawek i łatek stworzonych przez cały okres wspierania produktu przez Microsoft od czasu jego wprowadzenia na rynek. Jednocześnie firma poinformowała, że opcja Custom Support Agreement będzie ogłaszana w przypadku nowych produktów na rok przed wygaśnięciem dla nich standardowego programu wsparcia.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200