Darmowe 1 GB skrzynki - do boju przystępuje o2.pl i Gazeta.pl!

Od wczoraj użytkownicy kont o2.pl mogą cieszyć się powiększoną pojemnością skrzynki - dostępna jest bezpłatnie 1 GB przestrzeń na listy elektroniczne. Dzisiaj zmiany w swoim systemie pocztowym zamierza wprowadzić również Gazeta.pl - skrzynki mają osiągnąć wielkość 1 GB, ale aby uzyskać taką pojemność użytkownicy muszą przez ponad rok tydzień po tygodniu powiększać konto o 16 MB. $"To skrajny przykład chwytu marketingowego"$ - skomentował Mariusz Kuziak z Interii.pl

Darmowe 1 GB skrzynki - do boju przystępuje o2.pl i Gazeta.pl!
Po ostatnich ruchach portali wydawało się, że wojna na konta pocztowe zakończy się na etapie: 250 MB skrzynek za darmo i 1 oraz 2 GB kont płatnych. Nic błędnego. Od wczoraj użytkownicy o2.pl mogą bezpłatnie korzystać z kont o pojemności 1 GB. "Udostępniamy takie skrzynki bez żadnych obostrzeń" - podkreślił Jacek Świderski, członek zarządu o2.pl - "Dajemy de facto więcej niż dało Google, bo 1024 MB, a nie 1000 MB jak właściciel wyszukiwarki."

Powiększone skrzynki uruchomi też dziś Gazeta.pl. Jak poinformował nas Artur Niewrzędowski, będą to nielimitowane konta. "Gazeta może pozwolić sobie na takie zmiany, zważywszy na stosunkowo niewielką liczbę użytkowników poczty w tym portalu" - skomentował Mariusz Biedrzycki, dyrektor komunikacji marketingowej Onet.pl - "Gazeta.pl to niszowy gracz na rynku usług pocztowych, więc nie obawiamy się jej konkurencji."

Skrzynka Gazety nie będzie jednak automatycznie miała 1 GB pojemności. Jej rozmiar będzie zależał od aktywności użytkownika. Raz na tydzień będzie można zwiększać konto o 16 MB. Aby dojść do reklamowanej wielkości 1 GB, trzeba będzie takie konto powiększać przez ponad rok tydzień po tygodniu.

"To skrajny przykład chwytu marketingowego" - skomentował Mariusz Kuziak, dyrektor marketingu Interii - "Gazeta mówi, że oferuje coś, co właściwie można dostać dopiero po ponad roku mozolnego powiększania konta. Jest to rozwinięcie idei Onetu." Przypomnijmy, że niedawno Onet powiększył swoje skrzynki, oferując za darmo pojemność 250 MB i możliwość powiększania konta do 1 GB.

Czy konkurencyjne portale zareagują na ofertę o2.pl i Gazety?

"W chwili obecnej robimy poważny update w wielu obszarach poczty WP" - powiedział Wojciech Zwiefka, szef działu IT Wirtualnej Polski - "Nie skupiamy się jedynie na pojemności, ale wdrażamy nowy system antyspamowy, nowy interfejs oraz zwiększoną pojemność skrzynek pocztowych. Nasz produkt w wielu dziedzinach będzie wyprzedzał konkurencję. Już dziś testujemy dużą pojemność darmowej skrzynki e-mail, do 1 GB."

"Zastanawiamy się" - przyznał Mariusz Kuziak z Interii - "Obserwujemy rynek. Znamy jednak potrzeby naszych użytkowników i wszelkich zmian dokonujemy z myślą o nich. Zresztą pojemność to nie wszystko w usłudze poczty elektronicznej. Ważne są dodatki".

Podobnego zdania jest Mariusz Biedrzycki, dyrektor komunikacji marketingowej Onet.pl. "Pojemność to tylko jedna rzecz, zupełnie osobną sprawą jest efektywność konta" - zaznacza - "Bardzo istotne jest to, jakie dodatkowe narzędzia otrzymuje użytkownik skrzynki. Myślę, że Onet z powodzeniem atrakcyjne narzędzia udostępnia."

Mariusz Biedrzycki podkreśla, że zwiększenie pojemności kont w portalu, który posiada dużą ilość aktywnych skrzynek, jest kosztowne. "Dlatego zastanawia mnie biznes plan oferty o2.pl. Wiadomo, że konta to koszty, a reklamodawcy nie pokryją wszystkich wydatków."

Wygląda na to, że wojna na pojemność skrzynek pocztowych wcale się jeszcze nie skończyła. Wciąż trwa wyścig o ustanowienie standardu wielkości darmowej skrzynki - jeszcze do niedawna podstawową wielkością było 20 MB. "Takie kroki niewątpliwie wymuszają same podmioty działające na rynku" - dodaje Wojciech Zwiefka, szef pionu IT Wirtualnej Polski - "A to rynek, a dokładnie użytkownicy zweryfikują działania Gazeta.pl i o2.pl."

Przypomnijmy, że w ostatnim czasie pojemność skrzynek pocztowych zwiększyła Wirtualna Polska i Onet.pl. Pierwszym portalem, który zareagował na powiększanie kont pocztowych zachodnich graczy, była Interia.pl

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200