D-Link rusza na podbój Cisco?

D-Link zdecydował się na zaatakowanie nowego segmentu rynku i wprowadzenie do sprzedaży urządzeń sieciowych przeznaczonych dla odbiorców korporacyjnych. Obecnie są to przełączniki warstw drugiej i trzeciej rodziny xStack wyposażone w porty Gigabitowe, a opcjonalnie również 10Gigabitowe oraz urządzenia typu appliance D-Link DFL do zabezpieczania dostępu i filtrowania ruchu pakietów.

D-Link zdecydował się na zaatakowanie nowego segmentu rynku i wprowadzenie do sprzedaży urządzeń sieciowych przeznaczonych dla odbiorców korporacyjnych. Obecnie są to przełączniki warstw drugiej i trzeciej rodziny xStack wyposażone w porty Gigabitowe, a opcjonalnie również 10Gigabitowe oraz urządzenia typu appliance D-Link DFL do zabezpieczania dostępu i filtrowania ruchu pakietów.

Jak zapowiada Kevin Wen, prezes D-Link Europe, to dopiero początek, bo w 2006 r. firma zamierza rozszerzyć ofertę o kolejne produkty, takie jak routery z interfejsami DSL i WAN obsługujące transmisje danych, głosu i wideo oraz bramki przeznaczone dla firm świadczących usługi dostępowe, a także interfejsy dla terminali sieciowych i aparaty telefoniczne IP. Jako producentów, z którymi D-Link będzie konkurował, Kevin Wen wymienia m.in. Cisco Systems, a także 3Com oraz HP i jego rodzinę urządzeń sieciowych ProCurve.

Jak twierdzą przedstawiciele firmy, jednym z najważniejszych wymagań użytkowników z tego segmentu rynku jest wysoki poziom zabezpieczeń. Dlatego D-Link zaczął m.in. opracowywać zaawansowane mechanizmy zabezpieczeń dostępu - technologię Zone Defence. Firma nawiązała w tym celu współpracę z firmami Trend Micro (produkty konsumenckie) i Kaspersky Lab (urządzenia klasy korporacyjnej). Aby spopularyzować rozwiązania na rynek korporacyjny, D-Link stara się też zbudować sieć firm partnerskich, rozwijając tzw. program Partner+. Przeznaczony jest on dla dystrybutorów i integratorów. Firma wprowadziła również do oferty profesjonalne szkolenia i program certyfikacyjny.

Nowe produkty i programy wsparcia są wprowadzane przez D-Link jednocześnie w całej Europie, również w Polsce. Już w lipcu br. D-Link Polska uruchomił lokalne centrum serwisowe świadczące usługi NRDS (Next Business Day Service) - oferując gwarancję wymiany lub naprawy uszkodzonego sprzętu najpóźniej w następnym dniu roboczym po zgłoszeniu awarii oraz zwiększył zatrudnienie w lokalnym biurze o inżynierów wsparcia i pracowników odpowiedzialnych za współpracę z kluczowymi klientami firmy w Polsce.

D-Link, zwłaszcza w Polsce, znany był do tej pory jako producent urządzeń Wi-Fi. Miał też w ofercie tanie, niezarządzalne przełączniki PC oraz szerokopasmowe modemy i urządzenia dostępowe DSL.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200