Czym jest Unified Communications
- Krystian Ryłko,
- 05.03.2007
Czy w działalności biznesowej produkt określany jako Unified Communications jest rzeczywiście potrzebny? Czy zwykły telefon i e-mail nie wystarczą?
Czy w działalności biznesowej produkt określany jako Unified Communications jest rzeczywiście potrzebny? Czy zwykły telefon i e-mail nie wystarczą?
Product Line Manager, Siemens Enterprise Communications Sp. z o.o. www.hipath.pl
W dzisiejszej działalności biznesowej firmom zależy już nie tylko na taniej i sprawnej telekomunikacji telefonicznej i mailowej. Od nowoczesnego środowiska IT wymaga się, aby pomagało rozwiązywać zagadnienia biznesowe. Ujęcie produktowe jest tu błędem. Klient potrzebuje zarządzania komunikacją. Ze względu na różne wymagania i potrzeby klientów zarządzanie jest potrzebne w różnym stopniu. Inna jest potrzeba mobilności księgowej, a inna handlowca, a jeszcze inna pracownika dozoru technicznego w energetyce.
Architektura Open Communications jest wizją uniwersalnego środowiska komunikacyjnego użytkownika, niezależnie od urządzenia, sieci czy struktury IT. Istotną cechą jest abstrahowanie od fizycznych ograniczeń. Konwergencja na poziomie funkcjonalnym to niezależność od domeny (publicznej czy prywatnej) dostępu (przewodowa czy bezprzewodowa) czy technologii (IP, ATM, TDM, WiFi, GSM, UMTS...). Podstawowy dostęp dla telefonii IP realizują platformy HiPath, skalowane od 12 do
100 000 abonentów. Są one podstawą zaawansowanych aplikacji, wielostronnych konferencji, zunifikowanych wiadomości, call center, zarządzania dostępnością, integracji CTI z aplikacjami biznesowymi (takimi jak SAP, MS Exchange, Lotus Notes) czy zintegrowaną pracą grupową.
Biznes to komunikacja między ludźmi. W tym celu coraz więcej organizacji widzi potrzebę korzystania z korporacyjnego call center. Nowoczesne biura obsługi klientów rozwijają się przez nowe środki komunikacji IP, takie jak e-mail, chat, Instant Messaging i integrację z aplikacjami biznesowymi.
Do najciekawszych projektów ostatnich tygodni należą: integracja call center z systemem SAP dla Zakładu Energetycznego w Toruniu i wdrożenie telefonii IP oraz Unified Messaging dla Urzędu Miejskiego w Lublinie i jego jednostek podległych.
Obserwujemy wyraźny trend w kierunku nowoczesnych standardów komunikacyjnych, takich jak SIP, SOA, FMC. Inny trend to chęć uniezależnienia się klientów od tylko jednego dostawcy rozwiązań IT.