Czterolatek Merlin

Największy polski sklep internetowy obchodzi dzisiaj swoje czwarte urodziny. Rozpoczynający się piąty rok działalności ma przynieść Merlinowi pierwsze wymierne zyski.

W 2000 r. sklep miał obroty na poziomie 4 mln zł. W ubiegłym roku ich wartość wzrosła już do 16 mln zł. W IV kw. 2002 r. Merlin zanotował jednocześnie pierwszy dodatni wynik finansowy z działalności operacyjnej. Klienci najczęściej kupują w Merlinie książki. Mają one blisko 75 proc. udział w ogólnych przychodach sklepu. Według danych spółki oferta tytułów - łącznie z wydawnictwami muzycznymi - obejmuje ponad 120 tys. pozycji. Merlin nie podaje średniej dziennej liczby transakcji. Rekordowy wynik to 2,5 tys. W ujęciu wartościowym ok. 20-25% zamówień opłacanych jest przy użyciu kart kredytowych. Dynamiczny wzrost ilość autoryzacji transakcji internetowych pozwala sądzić, że ten odsetek będzie sukcesywnie się rosnąć.

Zarząd spółki spodziewa się, że w 2003 r. przychody Merlina przekroczą 23 –24 mln zł, a obroty całego sektora B2C w Polsce sięgną 120 – 150 mln zł. Sklep i spółka Merlin.com.pl jest w 100 proc. własnością wydawnictwo Prószyński i S-ka SA.

Zobacz również:

  • Ruszył sklep GPT Store
  • YouTube będzie wymagać od twórców oznaczania filmów generowanych przez AI
  • Usługa Threads będzie wkrótce dostępna w wersji webowej
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200