Cyberataki wpływają na reputację firm. Wiemy ile kosztuje jej odzyskanie

Utrata reputacji przez firmę w wyniku cyberataku skutkuje poniesieniem przez nią dużych strat. Dodatkowo musi ona zainwestować w odzyskanie dobrego imienia.

Zaufanie klientów to element, o który szczególnie powinny dbać firmy. Nie stosując odpowiednich zabezpieczeń mogą je bowiem szybko stracić w wyniku cyberataków skutkujących naruszeniem bezpieczeństwa informacji. Zagadnieniem tym zajęły się firmy Kaspersky Lab i B2B International, które przeprowadziły w 2015 roku badanie na grupie 5 500 specjalistów IT z 26 państw na całym świecie. Z opublikowanego na podstawie zebranych odpowiedzi raportu wynika m.in, że:

- ponad połowa firm uważa, iż incydenty naruszenia bezpieczeństwa informacji, jakich doświadczyły w 2015 roku, miały negatywny wpływ na ich reputację

- średni koszt uszczerbku dla marki (kwota, jaką firma musi wydać, aby przywrócić swoje dobre imię) na jeden incydent w przypadku małych i średnich firm wynosił ponad 8 000 dolarów

Zobacz również:

  • Bezpieczeństwo w chmurze publicznej nadal priorytetowe
  • Wbudowana słabość protokołu HTTP/2 wykorzystana do masowych ataków DDoS
  • AI - jak dbać o reputację organizacji?

- średni koszt uszczerbku dla marki na jeden incydent w przypadku przedsiębiorstw przekraczał 200 000 dolarów

- według 22% respondentów informacje o incydencie w ich firmie wyciekły do mediów i stały się publiczne

Dowiadujemy się też, że 24% firm, które padły ofiarą cyberataku chcąc przywrócić swoje dobre imię zdecydowało się na skorzystanie z pomocy zewnętrznych konsultantów. Mamy tutaj do czynienia z tendencją wzrostową: w 2013 r. na podobny krok decydowało się o 5% mniej firm.

Pełny raport znajdziecie na stronie Kaspersky Lab.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200