Coraz więcej projektów B2B
- Monika Tomkiewicz,
- 04.11.2009, godz. 13:07
Coraz więcej firm stara się o dotacje na wdrażania elektronicznego biznesu typu B2B. W ramach ostatniej w tym roku rundy aplikacyjnej do PARP wpłynęło ponad 600 wniosków na łączną kwotę przekraczającą 314 mln zł.
Ponad 600 wniosków na łączną kwotę przekraczającą 314 mln złotych zostało złożonych w ramach III i ostatniej w tym roku rundy aplikacyjnej do działania 8.2 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.
Tym samym zamknięto tegoroczne konkursy dotyczące dofinansowania projektów typu business-to-business, w których firmy mogą otrzymać dofinansowania m.in. na nabycie oprogramowania niezbędnego do wdrożenia rozwiązania elektronicznego biznesu typu B2B, zakup sprzętu elektronicznego ściśle związanego z realizacją projektu oraz zakup usług eksperckich, prawnych i doradczych.
Łącznie w 2009 roku przedsiębiorcy złożyli ponad 1300 wniosków o wartości przewyższającej 660 mln zł. III runda aplikacyjna do działania 8.2 PO IG Wspieranie wdrażania elektronicznego biznesu typu B2B rozpoczęła się 5 października i trwała do 23 października. "Złożonych zostało blisko dwa razy więcej wniosków niż w każdej z poprzednich tegorocznych rund aplikacyjnych" - zauważa Monika Karwat-Bury, rzecznik prasowy PARP.
"Projekty, które otrzymają dofinansowanie na tworzenie elektronicznych platform współpracy powinny mieć realny wpływ na zwiększenie efektywności i wydajności firm" - mówi Radosław Runowski, dyrektor Zespołu Własności Przemysłowej w Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, która realizuje większość działań PO IG.
Czytaj także:
Idea, która staje się biznesem
Konkurs na najlepszy pomysł ubiegający się o e-dotacje
Dotacje unijne: małe nie będą walczyć z dużymi