Contact center w modelu SaaS
- Andrzej Maciejewski,
- 09.02.2010
Sprzedażą systemu SAP Business Communications Management (BCM) w modelu usługowym zajmie się polska spółka ComTrust. Jej działalność obejmie całą Europę.
ComTrust został powołany przez zespół Finnsoft - partnera SAP Polska, który wdraża system BCM w tradycyjnym modelu, u klienta. ComTrust został partnerem SAP AG, dołączając do nielicznego grona firm mogących sprzedawać oprogramowanie BCM w modelu Software-as-a-Service (SaaS). Będzie oferować usługi na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego (30 krajów). Uruchomienie sprzedaży planowane jest latem.
SaaS prosto z Polski
Piotr Pytlakowski, prezes zarządu ComTrust
Doświadczenie Finnsoftu we wdrażaniu BCM w Polsce i za granicą - m.in. kontrakt dla węgierskich wodociągów, realizowany we współpracy z SAP Hungary - zdecydowało o tym, że Polakom centrala SAP powierzyła uruchomienie oferty BCM w modelu SaaS. W tym celu ComTrust zainwestuje w infrastrukturę serwerową i wynajmie dla niej miejsce w centrum hostingowym Wasko. Na serwerach zostaną zainstalowane licencje SAP BCM, które ComTrust nabywa bezpośrednio od SAP AG. Z tego powodu konieczne było powołanie nowej spółki. Na jej czele stanął Piotr Pytlakowski, także dyrektor generalny Finnsoftu.
Przygotowana przez ComTrust infrastruktura w architekturze "multi-tenancy" umożliwia instalowanie wielu niezależnych instancji contact center na jednym środowisku serwerowo-sprzętowym, z odseparowanymi binariami i strukturami baz danych dla każdego z klientów z osobna. Spółka podkreśla, że użytkownik systemu niezależnie od tego czy funkcjonuje w jednej, czy wielu lokalizacjach, musi zainwestować jedynie w niezbędny sprzęt, czyli słuchawki i komputery, a wydatki operacyjne są ograniczone do comiesięcznej opłaty za wykorzystywanie systemu, która zawiera koszt licencji i utrzymania.