ComputerLand z nową ofertą dla banków

Podczas V Konferencji Sektora Bankowo-Finansowego zorganizowanej przez ComputerLand firma przedstawiła dwa nowe produkty: TBMS-F firmy SunTec Business Solutions oraz platformę integrującą kanały sprzedaży usług finansowych Dimension.CL.

Podczas V Konferencji Sektora Bankowo-Finansowego zorganizowanej przez ComputerLand firma przedstawiła dwa nowe produkty: TBMS-F firmy SunTec Business Solutions oraz platformę integrującą kanały sprzedaży usług finansowych Dimension.CL.

Opłaty za usługi

"W ciągu 14 lat aż dziesięciokrotnie spadła wysokość opłat pobieranych przez Giełdę Papierów Wartościowych. Podobnych zmian należy spodziewać się także na rynku bankowym" - mówi Sławomir Chłoń, wiceprezes zarządu. Obniżkę cen wymusza coraz silniejsza konkurencja. Banki będą musiały wdrażać rozwiązania ułatwiające przygotowanie taryf opłat dla klientów, które jednocześnie pozwoliłyby maksymalizować zyskowność.

W związku z tym ComputerLand wprowadza od oferty system billingowy dla banków - TBMS-F (Transaction Business Management System for Financial Services). Został on wdrożony w centrali ING w Holandii. Niewykluczone, że projekt ten zostanie wkrótce rozszerzony także na inne oddziały, w tym polski ING. "Rozwiązanie to zostało już wstępnie zlokalizowane na potrzeby polskiego rynku" - zapewnia Jacek Kujawa, dyrektor generalny sektora bankowo-finansowego w ComputerLandzie.

TBMS-F w oparciu o dane z systemów bankowych sugeruje taryfę dla konkretnego typu klienta. Prognozuje także przyszłe przychody banku. "Do tej pory banki określały koszty obsługi, dzieląc klientów na indywidualnych, małe i średnie przedsiębiorstwa oraz korporacyjnych. TBMS-F tworzy macierz różnego typu wskaźników, na podstawie których wylicza proponowaną wysokość opłat" - mówi Jacek Kujawa.

Trzy wymiary sprzedaży

ComputerLand przedstawił także najnowszy własny produkt, jak zapewniają przedstawiciele firmy, najważniejszy z obecnie przygotowywanych. "Banki rozwijają coraz bardziej efektywne kanały dostępu do swoich usług - poza tradycyjnymi oddziałami - także za pomocą call center, Internetu, poczty elektronicznej, interaktywnej telewizji, wielofunkcyjnych bankomatów, czy telefonów komórkowych. Jednocześnie dążą do ich integracji" - twierdzą przedstawiciele ComputerLandu. Odpowiedzią na te potrzeby ma być Dimension.CL, za pośrednictwem którego można połączyć systemy transakcyjne banku z tymi obsługującymi kanały dostępu.

Rozwiązanie ma wspomagać kontrolę nad zmianami jednocześnie w trzech obszarach: procesów biznesowych, funkcjonalności nowych produktów i kanałów sprzedaży. "Dzięki Dimension.CL możliwe będzie: zarządzanie produktami w jednym miejscu i jednoczesne ich udostępnianie we wszystkich kanałach" - przekonuje ComputerLand. System został zaprojektowany w zgodzie z wytycznymi SOA (Service Oriented Architecture). W sprzedaży pojawi się w październiku br.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200