Computer Associates porządkuje nazewnictwo produktów

Firma Computer Associates (CA) zreorganizowała swoją ofertę produktów. Do istniejących już czterech linii produktowych, wśród których znajdowało się ok. 1000 produktów firmy, dołączono trzy nowe. Celem zmian ma być łatwiejsza systematyzacja rozwiązań firmy i przedstawienie skonsolidowanej oferty, czego - wg przedstawicieli firmy - domagali się klienci.

Firma Computer Associates (CA) zreorganizowała swoją ofertę produktów. Do istniejących już czterech linii produktowych, wśród których znajdowało się ok. 1000 produktów firmy, dołączono trzy nowe. Celem zmian ma być łatwiejsza systematyzacja rozwiązań firmy i przedstawienie skonsolidowanej oferty, czego - wg przedstawicieli firmy - domagali się klienci.

Przy okazji reorganizacji linii produktowych firma wprowadziła na rynek nową aplikację. Content Manager to internetowe rozwiązanie do zarządzania treścią: dokumentami tekstowymi, zdjęciami, plikami dźwiękowymi i wideo.

Wkrótce nowe produkty

Nowe linie produktowe uzupełniają dotychczasową ofertę CA, którą tworzą: seria technologii obiektowych baz danych - Jasmine, rozwiązania do zarządzania infrastrukturą i aplikacjami - Unicenter, narzędzia do zarządzania archiwizacją danych i ich odtwarzania - BrightStor oraz rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa - eTrust, obejmujące kontrolę dostępu i uwierzytelnianie, ochronę antywirusową oraz zarządzanie certyfikatami cyfrowymi.

Aplikacja Content Manager weszła w skład nowej linii CleverPath, obejmującej narzędzia do tworzenia portali informacyjnych, rozwiązań bezprzewodowych i rozwiązań analitycznych (enterprise intelligence), na które składają się m.in. narzędzia do analizy predyktywnej i wizualizacji danych. Drugą spośród nowych linii produktowych jest All-Fusion, obejmująca systemy do zarządzania cyklem pracy aplikacji, modelowaniem danych, zarządzaniem zmianami i konfi- guracją. Trzecia - Advantage - grupuje narzędzia do tworzenia aplikacji, integracji, tworzenia raportów korporacyjnych oraz narzędzia do zarządzania bazami danych.

Dotychczas oferowane aplikacje zostały uaktualnione i otrzymały nowe nazwy zgodne z nazwami linii produktowych, w skład których wchodzą. CA zapowiedziała wzbogacenie w najbliższych miesiącach linii Advantage w narzędzie do integracji systemów typu mainframe z platformami zbudowanymi z wykorzystaniem technologii Java i .NET. Przedstawiciele firmy poinformowali również, że na grudniowej konferencji OpenWorld, organizowanej przez Oracle'a, zaprezentują rozwiązanie do zarządzania i integracji dla serwera aplikacyjnego Oracle 9i.

Zmiana strategii

Do zmian w ofercie dostosowano również ogłoszoną na początku br. strategię 3x6. CA podzieliła działalność w zakresie produkcji oprogramowania na trzy grupy: zarządzanie procesami, zarządzanie informacjami oraz zarządzanie infrastrukturą. Grupy te obejmowały 6 podstawowych technologii z zakresu: zarządzania przedsiębiorstwem, bezpieczeństwa, archiwizacji, transformacji i integracji, technologii portalowej i zarządzania wiedzą oraz analizy predyktywnej i wizualizacji.

Obecnie technologie z zakresu transformacji i integracji podzielono na dwie części: zarządzanie cyklem pracy aplikacji oraz zarządzanie danymi i tworzeniem aplikacji. Technologie: portalowa i zarządzanie wiedzą oraz analiza i wizualizacja zostały połączone i obejmują portale oraz rozwiązania analityczne.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200