Chmury wspierają pracę grup roboczych

Jak wynika z opublikowanego przez Dimension Data raportu Connected Enterprise 2016, przedsiębiorstwa które decydują się na użycie technologii cloud w celu szybszego dostarczania aplikacji, zwiększenia dostępności usług i ograniczenia kosztów, myślą także o wykorzystaniu chmury w przypadku rozwiązań pracy grupowej.

Raport daje przegląd stanu wdrażania rozwiązań do pracy grupowej w przedsiębiorstwach na całym świecie oraz pokazuje związane z tym trendy i problemy. Publikacja opiera się na ankiecie przeprowadzonej wśród 900 respondentów z 15 krajów, wśród których byli dyrektorzy IT, CIO i menadżerowie z działów biznesowych w przedsiębiorstwach zatrudniających ponad 1000 pracowników.

Z raportu wynika, że chmura jest kluczową platformą dla jednej trzeciej decydentów. Jednakże obecnie mniej niż 25 proc. przedsiębiorstw korzysta z hostowanych usług pracy grupowej.

Zobacz również:

Joe Manuele z działu Communications w Dimension Data podkreśla, że badanie wykazało szczególne znaczenie chmury w przeprowadzaniu wielu różnych działań związanych z cyfrową transformacją w przedsiębiorstwach. – „Bez względu na to, czy chodzi o wewnętrznie zarządzane serwery w firmowym centrum danych, czy o zewnętrzne usługi wymagające niewielkich lub zerowych inwestycji, chmura jest bazową platformą, która pozwala przedsiębiorstwom wdrażać aplikacje efektywnie, ekonomicznie i elastycznie.”

Powodów, dla których przedsiębiorstwa migrują ze swoim rozwiązaniem typu collaboration do chmury, jest wiele. Najważniejsze z nich, to:

1. Istnienie strategii wprowadzania chmury obejmującej całą działalność firmy, w tym także aplikacji pracy grupowej.

2. Przy wdrożeniu usługi hostowanej koszty operacyjne zastępują koszty inwestycyjne.

3. Aplikacjami w chmurze można łatwiej administrować i dbać o ich aktualizację, więc obciążenia w procesie zarządzania są mniejsze.

W przypadku większości przedsiębiorstw rozwiązanie pracy grupowej oparte na chmurze to plan bardziej na jutro niż na dzisiaj. Przeciętnie 75 proc. z nich ma lokalnie (on-premise) wdrożone aplikacje, które są administrowane albo przez wewnętrzny dział IT, albo zewnętrzną firmę zarządzającą nimi w imieniu właściciela.

Więcej informacji o raporcie „Connected Enterprise 2016” firmy jest dostępnych tutaj.