CeBIT - mania wielkości

Ogrom hanowerskich targów powoduje, że w coraz mniejszym stopniu zaspokajają one potrzeby ludzi poszukujących konkretnych rozwiązań. Z roku na rok stają się imprezą bardziej niemiecką niż europejską.

Ogrom hanowerskich targów powoduje, że w coraz mniejszym stopniu zaspokajają one potrzeby ludzi poszukujących konkretnych rozwiązań. Z roku na rok stają się imprezą bardziej niemiecką niż europejską.

CeBIT w Zbliżeniach

W następnym numerze Computerworlda przedstawimy szczegółową relację z targów CeBIT. Poruszymy następujące tematy:

  • Aplikacje wspomagające działanie przedsiębiorstw

  • Nowości ze świata PC

  • Narzędzia programistyczne i pierwsza prezentacja technologii San Francisco

  • Dokonania akademickich i rządowych ośrodków badawczych oraz laboratoriów największych koncernów komputerowych

  • Oferta dla armii

  • Nowości sieciowe, w tym renesans technologii Token Ring

  • Polscy wystawcy na targach CeBIT

    Hanowerski CeBIT od lat jest największą na świecie prezentacją nowych technologii, produktów i rozwiązań w przemyśle informatycznym. W tym roku w targach wzięło udział ok. 7250 wystawców, których stoiska zajęły powierzchnię ponad 371 tys. m<sup>2</sup> w 26 halach wystawowych. Jednocześnie CeBIT systematycznie się rozwija - w porównaniu z ub.r. przybyło ok. 350 wystawców i 20 tys. m<sup>2</sup> powierzchni wystawowej. Intensywnie rozbudowywana jest infrastruktura, co jest związane m.in. z planowaną na 2000 rok światową wystawą Expo, która ma się odbyć właśnie w Hanowerze.

    W hanowerskiej soczewce

    Dokładne zwiedzanie CeBIT-u umożliwiło przegląd aktualnej sytuacji na rynku i kierunków rozwoju. Pełne zapoznanie się z ofertą prezentowaną na targach jest jednak praktycznie niemożliwe. W imprezie biorą udział prawie wszystkie liczące się na światowym rynku firmy, wytwarzające komputery, procesory, elementy wyposażenia, urządzenia peryferyjne, oprogramowanie, a także dostarczające usługi. Większość z nich, ponad 60%, to firmy niemieckie, ale - jak twierdzą organizatorzy - targi są również największą na świecie prezentacją oferty firm amerykańskich i azjatyckich. Oprócz prezentacji potentatów, wynajmujących stoiska o powierzchni setek metrów kwadratowych, CeBIT obfituje również w skromne kilkunastometrowe ekspozycje mniejszych firm, które są często grupowane w narodowych pawilonach.

    Choć organizatorzy targów starali się przygotować specjalne ekspozycje tematyczne, jak "World of Media" (multimedialne aplikacje i rozwiązania dla przemysłu, handlu, usług i administracji), to jednak w tym roku na targach nie odbyła się żadna spektakularna prezentacja nowych technologii. W ubiegłych latach szczególnie promowano platformę PowerPC i Internet. Układy PowerPC praktycznie pozostały już tylko w komputerach Macintosh i IBM, w peryferiach lub urządzeniach elektronicznych powszechnego użytku. Internet zaś stał się codziennością i o jego wykorzystaniu mówi każdy producent. Świadczy to nie tylko o braku jednej czołowej i modnej dziedziny, ale przede wszystkim o przenikaniu się różnych technologii informatycznych.

    Tradycyjnie już CeBIT stał się areną silnej integracji przemysłów informatycznego i telekomunikacyjnego. Z jednej strony, prawie każdy model komputera - od serwerów po komputery naręczne - jest obecnie wyposażany w funkcje komunikacyjne. Z drugiej, typowy sprzęt telekomunikacyjny, jak np. telefony GSM, ewoluuje w kierunku urządzeń "inteligentnych", wyposażonych w mikroprocesory i realizujących funkcje charakterystyczne dla notatników elektronicznych, komputerów naręcznych i faksów.

    Wyraźną cechą CeBIT '98 była też wszechobecność monitorów ciekłokrystalicznych LCD, prezentowanych nie tylko przez znane firmy światowe, ale również przez dziesiątki mniejszych producentów. Gdyby oceniać rzeczywistość na podstawie targów CeBIT, to można stwierdzić, że płaskie monitory ciekłokrystaliczne znajdują już powszechne zastosowanie. Tak, oczywiście, nie jest - przede wszystkim ceny LCD w dalszym ciągu są znacznie wyższe niż standardowych monitorów kineskopowych. Choć różnica ta szybko zmniejsza się, to dopiero za kilka lat można oczekiwać przełomu na rynku.

  • W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

    TOP 200