CRM z poślizgiem

Microsoft przesunął rynkową premierę swojego oprogramowania wspomagającego zarządzanie kontaktami z klientami. Pakiet CRM w USA trafi do sprzedaży w I kw. 2003 r., a lokalne wersje dostępne będą dopiero w II połowie br.

Pierwotnie rozwiązanie opracowywane od podstaw przez Microsoft Business Solutions miało pojawić się pod koniec 2002 r. Jak utrzymują przedstawiciele firmy, pakiet przeznaczony na rynek amerykański jest już prawie gotowy. O kilka miesięcy opóźni się jednak premiera europejskich wersji. Przyczyną jest konieczność przeprowadzenia dodatkowych testów. Jak twierdzą analitycy Microsoft musi przygotować dojrzały produkt już za pierwszym podejściem. W przeciwnym razie firma zrazi sobie potencjalnych klientów.

Specjaliści wskazują na kilka niedociągnięć funkcjonalnych obecnej wersji oprogramowania. Produkt Microsoftu - według bostońskiego Yankee Group - nie zapewnia dostatecznych możliwości w zakresie zarządzania interfejsem użytkownika, obsługi bardziej skomplikowanego modelu obiegu dokumentów oraz integracji z zewnętrznymi systemami. Firmy chcące zintegrować pakiet CRM np. z oprogramowaniem Microsoft Great Plains oraz pozostałą infrastrukturą będą musiały wykorzystać serwer BizTalk 2002. Microsoft zapewnia, że będzie on dystrybuowany wraz z bogatszą wersją pakietu CRM.

Zobacz również:

  • Salesforce zainwestuje 500 milionów dolarów w generatywną AI
  • Asystent AI Copilot wkroczył do platformy Azure SQL Database

Analitycy przewidują, że CRM Microsoftu odniesie rynkowy sukces. Bazę klientów stanowią automatycznie firmy, których infrastruktura informatyczna oparta jest na rozwiązaniach koncernu. Dodatkowo prognozy na 2003 r. zakładają wzrost ilości mniejszej i średniej skali projektow wdrożeniowych w tym segmencie, a tak pozycjonowany jest produkt Microsoftu.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200