CDN XL z Internetem i komputerami naręcznymi

Compact Disc Novelty (CDN) SA, wchodząca w skład grupy ComArch, wprowadziła na rynek zaktualizowaną wersję modułowego zintegrowanego systemu zarządzania CDN XL1.05 przeznaczoną do obsługi firm średniej wielkości. W skład systemu, obok typowych, dostępnych już wcześniej, modułów (m.in. do obsługi księgowości, tworzenia analiz i raportów czy ewidencji środków trwałych), wchodzą dwa nowe: do obsługi handlu mobilnego PICO i zamówień internetowych iZam.

Moduł handlowy (Sprzedaż) zapewnia obsługę gospodarki magazynowej i transakcji handlowych, przy czym w zakresie obsługi sprzedaży wprowadzono elementy technologii CRM. Dodano także moduł Import umożliwiający obsługę procedur importowych, włącznie z korzystaniem z własnego podsystemu SAD.

Moduł Zamówień obsługuje obieg dokumentów, począwszy od zapytania ofertowego, poprzez oferty do zamówień i potwierdzenia zamówień włącznie (zakupów i sprzedaży). Wprowadzenie Zamówień internetowych (iZam) pozwala na prowadzenie działalności przez Internet: uprawnieni klienci mogą zdalnie sprawdzić dostępność produktów, zgłosić zamówienia na produkty, śledzić realizację złożonych zamówień i stan rozliczeń z dostawcą.

CDN XL można także rozbudować o podsystem PICO. Narzędzie to jest przeznaczone dla akwizytorów i przedstawicieli handlowych prowadzących bezpośrednią sprzedaż i rozliczenia z kontrahentami. Działa na komputerach z systemem Windows CE, Windows 9x, Windows NT/2000 i umożliwia dwukierunkową selektywną synchronizację baz danych systemu CDN XL. Integracja iZam i PICO umożliwia zdalną obsługę sprzedaży - akwizytor poprzez Internet ma dostęp do bazy obsługiwanych przez siebie klientów. Może w ich imieniu składać zamówienia, sprawdzać dostępność produktów, monitorować stan rozliczeń klientów z firmą macierzystą, a nawet określać upusty i terminy płatności.

Informacje zarejestrowane przez akwizytora mogą być synchronizowane z centralną bazą systemu CDN XL. Od sprzedawcy przesyłane są np. wystawione faktury, nowi kontrahenci, a z centrali - lista towarów, ich nowe ceny, dane teleadresowe kontrahentów, historia ich zamówień, dane o limitach kredytowych itp. Synchronizacja jest dwukierunkowa i różnicowa (transmitowane są tylko te dane, które zmieniły się od czasu poprzedniej synchronizacji).

W połowie br. ukaże się kolejny moduł CDN XL - rozwiązanie klasy CRM. Jego specjalizowana wersja do obsługi serwisu została już wdrożona u jej producenta - firmie CDN. Wszystkie dostępne moduły oferują możliwość eksportu danych w formacie XML.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200