Buty z analitycznym przytupem

Dzięki wdrożeniu nowoczesnej analityki wykorzystującej beacony Gino Rossi zaobserwowało 350-proc. wzrost grupy lojalnych klientów w ciągu 16 miesięcy.

Grupa Gino Rossi, właściciel marki obuwniczej Gino Rossi i sieci odzieżowej Simple Creative Products, podjęła się wdrożenia platformy Synerise wraz z rozbudowaną analityką wykorzystującą baecony. Wdrożenie objęło wszystkie salony Gino Rossi w Polsce, czyli ponad 120 sklepów.

Wielokanałowe Gino Rossi

Wdrożenie Grupy Gino Rossi to kompleksowe rozwiązanie pozwalające na integrację wielu kanałów w postaci wygodnej i szybkiej w obsłudze platformy. Synerise integruje np. systemy magazynowe, informacje o dostępności produktów itp. Dzięki połączeniu z systemami sprzedażowymi POS w czasie rzeczywistym gromadzone są informacje dotyczące zakupów. Platforma pozwala na analizę danych i przeprowadzenie multikanałowej kampanii reklamowej.

„Poprzez aplikację połączoną z naszymi stanami magazynowymi klient ma dostęp do informacji o całej rozmiarówce interesującego go modelu w sklepie, w którym przebywa i w najbliższych sklepach. To dla nas szczególnie ważne, ponieważ inaczej niż w sieciach odzieżowych nie jesteśmy w stanie wyeksponować wszystkich dostępnych numerów na półkach” – mówi Wojciech Chochołowicz, szef marketingu Gino Rossi.

Finalista konkursu "Computerworld Lider Informatyki 2015"

w kategorii "Handel i Usługi": Gino Rossi SA.

Szyte na miarę

Platforma poprzez poznawanie preferencji może przedstawić klientowi najlepszą ofertę. Wszystko to udało się osiągnąć poprzez synchronizację rozwiązań online i offline. Wprowadzone przez Gino Rossi beacony pozwoliły na obserwację ruchu w sklepach i uzyskanie informacji, czy klienci reagują na określone rodzaje reklam. Istotne dla działań platformy jest dostarczenie klientowi informacji, które są dla niego ważne.

„Korzystając ze skanera kodów kreskowych, klient może natychmiast sprawdzić interesujące go rozmiary w magazynie w każdym z salonów i sklepie online, informacje o interesującym go modelu i jego cenie” – mówi Wojciech Chochołowicz.

Aplikację Gino Rossi można pobrać na urządzenia mobilne z systemami operacyjnymi iOS lub Android. Do poprawnego działania aplikacji w telefonie musi być włączony nadajnik Bluetooth, a smartfon musi być wyposażony przynajmniej w wersję programu Android 4.3 bądź w wypadku systemu iOS w wersję 7.0.

Platforma analityczno-sprzedażowa w Gino Rossi

350% wzrost liczby lojalnych klientów

3-krotnie krótszy czas obsługi klienta

98,5% klientów zachowuje oferty z beaconów

Przy uruchomieniu aplikacji wymagane jest zalogowanie się do niej poprzez utworzenie indywidualnego konta bądź zintegrowanie swoich danych z social media z aplikacją Gino Rossi. Aplikacja działa jako mobilna karta klubu, a użytkownik dołącza do programu lojalnościowego. Gino Rossi, wykorzystując technologię beaconów, może przesyłać promocje w formie wiadomości push do klientów mijających sklepy firmy. W samej aplikacji użytkownik ma dostęp do aktualizowanego na bieżąco katalogu produktów wraz z ich opisem i zdjęciami. Aplikacja pozwala na wybór ulubionych produktów, oznaczenie ich i przechowywanie. Po wybraniu produktu użytkownik może sprawdzić jego dostępność w najbliższych salonach. Poprzez aplikację można też dokonać zakupu.

Jednym z motorów zastosowania aplikacji mobilnych w handlu jest próba znalezienia złotego środka pomiędzy ROPO (research online and purchase offline) bądź odwróconym ROPO. Wdrożenie Gino Rossi ma szersze cele: zagwarantowanie generowania nowych leadów, czyli danych o potencjalnych klientach. Zarząd liczył na automatyczne zwiększenie konwersji zainteresowanych w kupujących. Równie ważne cele to: zwiększenie sprzedaży w nowych kanałach, wykorzystanie nowych technologii dla poprawy obsługi klienta, integracja zasobów wiedzy o kliencie i pozyskiwanie informacji w czasie rzeczywistym.

Wzrost wyników dzięki integracji SMAC

Dzięki wdrożeniu w ciągu 16 miesięcy Gino Rossi odnotowało 350-proc. wzrost liczebności grupy aktywnych, lojalnych klientów. Ich poziom zaangażowania (liczony długością odwiedzin) był 4-krotnie wyższy w aplikacji mobilnej niż na stronie internetowej. Przełożyło się to na poprawę jakości obsługi klienta – trzykrotne skrócenie czasu obsługi. Wyniki kampanii e-marketingowych wykazały wzrost CTR (współczynnika klikalności) o 40% i OpenRate (liczba otwartych e-maili w stosunku do wysłanych) o 80%. CTR wiadomości push wysyłanych poprzez beacony wzrósł o 85%, a 98,5% osób zachowywało informacje w swoich smartfonach.

Wojciech Chochołowicz, CMO, Gino Rossi
Najważniejsze rozwiązania technologiczne zapewniające sukces w cyfrowym biznesie: niezawodny system sprzedażowo-magazynowy pozwalający w czasie rzeczywistym analizować sprzedaż w każdym sklepie, planować wysyłki i sprawnie je realizować oraz automatycznie uzupełniać i przesuwać towar w zależności od dynamiki sprzedaży;

efektywny system, w którym można planować produkcję na bazie zamówień;

system, w którym możemy zbierać w celach marketingowych wszystkie informacje dotyczące klientów i ich aktywności, pozwalający na precyzyjne określenie oferty skierowanej bezpośrednio do nich.

„Kiedyś ostrzegano, że sklepy zamienią się w showroomy, w których ludzie będą przeglądać ofertę, a kupować online. Coraz częściej widzimy, że klienci najpierw przeglądają ofertę ulubionych marek online lub przez aplikację, a następnie wybierają się po interesujące ich towary, kończąc transakcję w salonie lub poprzez e-sklep” – mówi Chochołowicz.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200