Bull kupuje AMG.net

Francuski Bull poprzez przejęcie AMG.net zamierza wzmocnić pozycję w sektorze telekomunikacyjnym w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Spółka odkupiła udziały od funduszu Innova Capital. Wartości transakcji nie ujawniono. Innova zainwestowała w 2000 r. w pakiet 24% akcji AMG.net, tj. 2,5 mln USD.

Francuski Bull poprzez przejęcie AMG.net zamierza wzmocnić pozycję w sektorze telekomunikacyjnym w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Spółka odkupiła udziały od funduszu Innova Capital. Wartości transakcji nie ujawniono. Innova zainwestowała w 2000 r. w pakiet 24% akcji AMG.net, tj. 2,5 mln USD.

"Sprzedając nasze udziały w AMG.net firmie Bull, osiągnęliśmy zadowalający zwrot z inwestycji, przekraczający średnie wyniki dla sektora informatycznego w tym okresie" - mówi Monika Nachyła, wiceprezes ds. zarządzania funduszami, która prowadziła transakcję ze strony Innova Capital. Akcje sprzedali także pozostali właściciele, założyciele i kadra zarządzająca firmy.

Według komunikatu francuskiej spółki, przejęcie 100% AMG.net umożliwi Bullowi wzmocnienie pozycji w sektorze telekomunikacyjnym w krajach regionu Europy Środkowo-Wschodniej. "Otwiera ono nowy etap w rozwoju naszej działalności w obszarze telekomunikacji" - stwierdza Jean-Francois Leprince-Ringuet, dyrektor generalny w Departamencie Telekomunikacji i Mediów firmy Bull.

Najwięksi klienci AMG.net z sektora telekomunikacyjnego to m.in. Polska Telefonia Cyfrowa, PTK Centertel, Telekomunikacja Polska i Netia. "Inwestycja Bulla to szansa dla nas na wejście na szybko rozwijające się rynki, na których działa Bull" - dodaje Marek Juda, prezes AMG.net. We francuskiej grupie AMG.net będzie kontynuować działalność, współpracując z dotychczasowymi klientami z obsługiwanych przez siebie sektorów usług finansowych, telekomunikacji oraz produkcji i dystrybucji. W ub.r. spółka wypracowała przychody na poziomie 22 mln zł. Ponad 50% pochodziło od klientów z sektora telekomunikacyjnego. Spółka zamknęła rok z zyskiem na poziomie 3,5 mln zł.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200