Biurka z sieci

Office Depot zamierza otworzyć w listopadzie tego roku sklep internetowy. Początkowo będą z niego mogli korzystać tylko klienci instytucjonalni.

Office Depot zamierza otworzyć w listopadzie tego roku sklep internetowy. Początkowo będą z niego mogli korzystać tylko klienci instytucjonalni.

Internetowy sklep tworzony przez spec-jalistów z Office Depot i IBM będzie największym tego typu projektem zrealizowanym dotychczas w Polsce. Do końca tego roku za pośrednictwem sieci WWW klienci firmy będą mogli kupić ok. 3 tys. produktów biurowych z asortymentu Office Depot, tj. 60% wszystkich towarów sprzedawanych przez sieć sklepów z artykułami biurowymi.

Najpierw instytucje

"Nasz sklep internetowy to kolejny po telefonie i faksie kanał zbierania zamówień" - mówi Robert Solecki, dyrektor operacyjny Office Depot w Europie Środkowej i Wschodniej i kierownik projektu sklepu internetowego. Przedstawiciele Office Depot nie liczą na zbyt wysoki wzrost przychodów spowodowany wprowadzeniem nowej usługi - Internet wykorzystuje na razie niewielka grupa klientów firmy. Chcą jednak zawczasu przygotować swoje przedsiębiorstwo do gwałtownego wzrostu popularności zakupów za pośrednictwem Internetu.

Z nowego rozwiązania w pierwszej kolejności skorzystają klienci instytuc-jonalni. Za zamówione towary będą mogli zapłacić gotówką lub przelewem bankowym, a w przyszłości zapewne także kartami kredytowymi. Towary zostaną dostarczone w dzień po złożeniu zamówienia. W przypadku zamówień powyżej 300 zł dostawa w obrębie 25 km od centrum miasta, w którym jest położony sklep i magazyny firmy, będzie bezpłatna.

Niebieskie wsparcie

Rozwiązanie zbudowano za pomocą systemu Net.Commerce firmy IBM. "Wdrożenie systemu nie było trudne. Ostatecznie znalazł się on w tych samych strukturach co opracowany przez nas system do obsługi zamówień składanych przez telefon" - mówi Zbigniew Mydłowski, kierownik działu informatyki w Office Depot. Przy tworzeniu sklepu wykorzystano tradycyjne zabezpieczenia - certyfikaty i firewalle. Największym problemem okazał się brak przepisów regulujących składanie zamówień za pośrednictwem Internetu i ich fiskalizację.

Projekt rozpoczęto pod koniec lipca, a jego zakończenie jest przewidywane jeszcze na listopad. W pracach nad sklepem informatykom z Office Depot pomagają specjaliści z IBM, którzy zajęli się m.in. integracją rozwiązania z systemami wspomagającymi pracę biura obsługi klienta. "Wybór podwykonawcy był w naszym przypadku niemal naturalny. Wszystkie systemy wykorzystywane w firmie zbudowano na platformie AS/400. IBM zrealizował podobny projekt w naszym oddziale w Meksyku" - mówi Robert Solecki.

Jeśli projekt powiedzie się w Polsce, zostanie zastosowany we wszystkich oddziałach Office Depot w Europie Środkowej i Wschodniej.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200