Billing "na żywo"

Podczas wystawy będzie można zobaczyć, w jaki sposób działa system bilingowy.

Podczas wystawy będzie można zobaczyć, w jaki sposób działa system bilingowy.

Na specjalnie wydzielonym stoisku - Billing '97 - zwiedzający będą mieli możliwość obejrzenia działającej linii produkcyjnej, związaną z obsługą billingową. Zostanie przedstawiony cały proces billingowy - od momentu uzyskania pliku z aplikacji, poprzez naliczania rachunków (z użyciem systemu TYTAN stosowanym w telekomunikacji), aż do procesu ich druku, kopertowania i wysyłki. Będzie można także prześledzić weryfikowanie reklamacji użytkowników. System ma działać w ramach jednej sieci lokalnej. Pokazowi temu będzie towarzyszyć seminarium.

Od aplikacji

Proces billingowy rozpoczyna się z chwilą, gdy zostanie dostarczony plik w formacie AFP, zawierający informacje o kliencie i jego należnościach za ostatni miesiąc. Następnie zostaje on poddany przetworzeniu przez oprogramowanie PRIME (Print Image Manipulation and Extraction) firmy Bell&Howell, umożliwiające zmianę obrazu na wydruk. Równolegle plik ten jest przetwarzany za pomocą aplikacji COLD (Computer Output to Laser Disc), która archiwizuje zawarte w nim dane. Informacjami najczęściej przechowywanymi w systemach COLD są raporty, zestawienia dotyczące klientów, szczegóły transakcji i faktury.

W kolejnym etapie gotowy plik przetworzony przez PRIME zostaje przesłany bezpośrednio do drukarki, w tym przypadku Oc‚ Pagestream 235, lub też do serwera drukarki. Po wydrukowaniu rachunków rozpoczyna się kopertowanie. Firma Arcus zademonstruje urządzenie do kopertowania zgodne ze standardem LMO (Large Mailing Operation).

Prezentowany na ComNecie system BH6000 umożliwia zapakowanie w koperty do 18 tys. rachunków w ciągu godziny. Urządzenie umożliwiające tę funkcję pozwala także kontrolować dokumenty wchodzące do podajnika papieru (odczytując numer każdego dokumentu) oraz śledzić ich liczbę, jak również rodzaj dokładanych do każdego rachunku wkładek marketingowych. Podczas pracy urządzenie generuje plik zawierający numery wszystkich przetworzonych dokumentów. Jeśli otrzymany z niego plik nie jest taki sam, jak plik wyjściowy (uzyskany z systemu PRIME), wówczas brakujący dokument jest drukowany ponownie.

Sprawdzanie rachunków

Ostatnim elementem całego procesu jest weryfikacja reklamacji użytkowników, które zgłoszono w dziale obsługi klienta. Dokumenty dostępne dla pracowników tego działu pochodzą z dwóch źródeł: systemu billingowego oraz zeskanowanych kopii oryginalnych dokumentów. Są one indeksowane i kierowane do poszczególnych pracowników dzięki specjalizowanemu systemowi przepływu dokumentów. Poszczególne dokumenty są dostępne w trybie on-line, co umożliwia pracownikom działu obsługi klienta natychmiastową odpowiedź lub interwencję.

Weryfikacja prawidłowości rachunku na prośbę klienta dokonywana jest za pomocą oprogramowania Watermark Enterprise Edition. W dziale obsługi klienta stosowane jest również oprogramowanie Ensemble firmy FileNet - do wspomagania obiegu dokumentów, wykorzystujące mechanizmy poczty elektronicznej.

Prezentacji Billing '97 dokonają trzy firmy: Arcus - przedstawiciel firmy Bell & Howell Mail Processing Systems, ATTI Polska - przedstawiciel m.in. FileNet (oprogramowanie workflow), Watermark (archiwizacja dokumentów) i Bell&Howell Scanner Division (przemysłowe skanery do archiwizacji) oraz Oc‚ Poland - producent wydajnych systemów drukujących.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200