Bezpieczeństwo w cenie
- 16.06.2009
W ubiegłym roku M2 Net udało się podwoić przychody. Na ten rok zarząd firmy planuje dalszy wzrost, mimo trudnej sytuacji na rynku.
Marcin Piołun-Noyszewski, prezes zarządu M2 Net
E-podpis w administracji
"Myślę, że naszym największym sukcesem było wdrożenie tego systemu w największej państwowej instytucji związanej z bezpieczeństwem, której nazwy niestety nie możemy podać" - dodaje. W zależności od grupy produktów, sprzedaż opiera się bądź na dystrybucji bezpośredniej, bądź na kanale partnerskim. "Produkty polegające na tworzeniu oprogramowania sprzedajemy bezpośrednio lub przez kilku zaufanych partnerów, natomiast oprogramowanie z serii SMI! sprzedawane jest przez kanał partnerski. W Polsce jest to już kilkanaście firm" - wyjaśnia prezes M2 Net.
W tym roku M2 Net zamierza nadal koncentrować się na sprzedaży dla sektora administracji, który intensywnie się informatyzuje. Na ten cel przeznaczane są także środki unijne. "Konieczność implementacji wymagań Ustawy o podpisie kwalifikowanym w powiązaniu z naciskiem na informatyzację procesów biznesowych predysponuje ten sektor jako główny obiekt naszego zainteresowania" - podkreśla Marcin Piołun-Noyszewski.
Zagraniczne, wysunięte placówki
Firma działa także intensywnie poza Polską. W tej chwili z jej produktów korzysta ponad 500 tys. użytkowników na świecie. "Za granicą koncentrujemy się głównie na sprzedaży systemów z rodziny Secure Mail Intelligence! służących do zabezpieczania serwerów pocztowych, a więc SMI! for Domino, SMI! for Exchange i SMI! for Gateway. Systemy te sprzedawane są głównie przez dystrybutorów. Zainteresowanie odbiorców na Zachodzie widzimy głównie w systemach kontroli wycieku danych" - mówi Marcin Piołun-Noyszewski.
W 2009 r. firma ma bardzo ambitny plan zwiększenia przychodów o 10%. "Mamy nadzieję, że w dobie kryzysu większa grupa klientów poszukując sposobów obniżenia kosztów zwróci się do średnich firm, takich jak nasza, zamiast do największych graczy na rynku, dlatego zintensyfikujemy działania zmierzające do dotarcia do tej grupy klientów" - zapowiada prezes M2 Net. "Mamy sprawdzoną od lat strategię polegającą na zwiększaniu jakości naszego oprogramowania przy zachowaniu dotychczasowego poziomu kosztów. Mamy nadzieję, że w dobie kryzysu takie podejście spowoduje, że większa grupa klientów zainteresuje się naszą firmą" - zastanawia się.
Planowany debiut
W tym roku planowane jest bardzo istotne przedsięwzięcie. M2 Net zamierza wyemitować nowe akcje dostępne w ofercie publicznej bądź skierowane do inwestora prywatnego.