Bardziej polskie

Na początku października tego roku rozpocznie działalność QAD Polska Sp. z o.o., oddział producenta systemu MFG/PRO.

Na początku października tego roku rozpocznie działalność QAD Polska Sp. z o.o., oddział producenta systemu MFG/PRO.

Kolejnym producentem systemów typu ERP (Enterprise Resource Planning), który zamierza silniej zaistnieć i zintensyfikować swoje działania na rynku polskim, jest amerykański QAD. W pierwszym etapie mają powstać trzy oddziały w Polsce: we Wrocławiu, Warszawie i na Wybrzeżu. Dotychczas firma miała jedynie przedstawicielstwo i działała przez trzech partnerów. Dystrybucją systemu tego producenta - MFG/PRO - zajmowała się CSBI SA. Wdrożenia - oprócz niej - przeprowadzali także partnerzy serwisowi QAD w Polsce: firmy Largotim i Origin.

"Głównymi powodami otwarcia naszego oddziału w Polsce było to, że konkurencja działa już bezpośrednio na tym rynku, a nasi klienci oczekują kontaktu z nami i pomocy naszych specjalistów" - mówi Ray Tomecki, dotychczasowy szef QAD na Europę Środkową i przyszły dyrektor generalny QAD Polska Sp. z o.o. "Klienci muszą mieć poczucie, że za sprzedawcą i konsultantem stoi producent, który rozwija system. Dlatego też w pierwszym okresie naszej działalności w Polsce zamierzamy skoncentrować się na promocji samej firmy" - dodaje.

Do końca roku kierownictwo QAD Polska zamierza zatrudnić ok. 50 osób. Część z nich (na początku ok. 14 osób), będzie zajmować się lokalizacją, rozwojem i dostosowywaniem systemu MFG/PRO do polskich warunków. Pozostali mają przeprowadzać wdrożenia, a także świadczyć usługi konsultacyjne i serwisowe klientom w Polsce. Będą też udzielać pomocy technicznej partnerom przy przeprowadzaniu ich kontraktów. Jak zapewnia Ray Tomecki, oddział QAD nie zamierza konkurować z partnerami. "Z całą pewnością nie będziemy startować do tych samych przetargów. Skoncentrujemy się raczej na firmach międzynarodowych wchodzących do Polski, a wykorzystujących już nasze oprogramowanie w swoich centralach" - stwierdza.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200