Bardziej mobilny Optimus

Optimus sprzedał w ubiegłym roku ponad 64 tys. komputerów, w tym 2100 notebooków i 1800 serwerów. Pozwoliło to firmie osiągnąć zysk ze sprzedaży na poziomie 2,3 mln zł. Faktycznie - dzięki rozwiązaniu rezerw finansowych - firma zanotowała 7,8 mln zł zysku netto. Mimo dobrych wyników Rada Nadzorcza odwołała z funkcji prezesa spółki Bogdana Wiśniewskiego. Do czasu powołania nowego prezesa jego obowiązki przejmie Małgorzata Walczak, wiceprezes zarządu firmy.

Optimus sprzedał w ubiegłym roku ponad 64 tys. komputerów, w tym 2100 notebooków i 1800 serwerów. Pozwoliło to firmie osiągnąć zysk ze sprzedaży na poziomie 2,3 mln zł. Faktycznie - dzięki rozwiązaniu rezerw finansowych - firma zanotowała 7,8 mln zł zysku netto. Mimo dobrych wyników Rada Nadzorcza odwołała z funkcji prezesa spółki Bogdana Wiśniewskiego. Do czasu powołania nowego prezesa jego obowiązki przejmie Małgorzata Walczak, wiceprezes zarządu firmy.

Bardziej mobilny Optimus

Małgorzata walczak, p.o. prezesa Optimusa

W tym roku firma planuje dalszy wzrost wyników. "Zysk ze sprzedaży wzrośnie o kilkanaście procent, a obroty o kilkadziesiąt procent" - zapowiada Małgorzata Walczak. Dla osiągnięcia takich wyników kluczowe mają być technologie mobilne. W 2004 r. sprzedaż notebooków Optimusa dała firmie udział w rynku rozwiązań mobilnych na poziomie 1%. Celem na bieżący rok jest zwiększenie udziału do 3%. Poza notebookami promowane mają być także komputery typu handheld, których premiera miała miejsce w 2004 r.

Zainteresowanie rynkiem urządzeń przenośnych znalazło odzwierciedlenie w organizacji spółki. Wyodrębniono dział produktów przenośnych. Firma łakomie przygląda się także rynkowi elektroniki użytkowej. Wkrótce pod marką Optimusa mają trafić na rynek odtwarzacze mp3, projektory, telewizory LCD i inne akcesoria.

Bardziej mobilny Optimus

Liczba sprzedawanych komputerów PC przez Optimusa

Firma chce też utrzymać pozycję na rynku komputerów biurkowych. Liczy na kolejne wygrane przetargi organizowane m.in. przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu. W tym roku ministerstwo zaplanowało zakup 70 tys. komputerów, a to dopiero początek trzyletniego programu.

Zaledwie 10% sprzedawanych przez Optimus komputerów oferowanych jest w hipermarketach, ale firma nie zamierza zwiększać tej liczby. Sprzedawanie produktów za pośrednictwem sieci dużych sklepów wiąże się bowiem z bardzo niskimi marżami. "Decyzja o współpracy z hipermarketami związana jest zwykle z zainteresowaniem nią dużych firm, takich jak Microsoft czy Intel, które wspierają finansowo projekty tego typu" - tłumaczy Małgorzata Walczak.

Optimus poszukuje także innych źródeł przychodów. Jednym z nich ma być sprzedaż praw do używania marki Optimus. Pierwsza umowa tego typu została podpisana z Optimus-IC, producentem kas fiskalnych. Prowadzone są też negocjacje z kolejnymi firmami. Optimus planuje również nawiązanie współpracy z dostawcą pamięci masowych dla małych i średnich firm. Prowadzone obecnie rozmowy mają umożliwić oferowanie serwerów w pakietach z systemem pamięci masowej.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200