BMW inwestuje w re-engineering

Niemiecki producent samochodów BMW jest właścicielem firmy Softlab, uważanej za największe przedsiębiorstwo w Europie zajmujące się re-engineering. Re-engineering oprogramowania to zaawansowana forma CASE.

Niemiecki producent samochodów BMW jest właścicielem firmy Softlab, uważanej za największe przedsiębiorstwo w Europie zajmujące się re-engineering. Re-engineering oprogramowania to zaawansowana forma CASE.

Wykorzystując reengineering przerabia się oprogramowanie działające w jednej architekturze na oprogramowanie działające w innej architekturze, np. przenosi się je z mainframe'ów na stacje robocze. Softlab jest główną firmą oferującą tego rodzaju usługi w Niemczech, Wielkiej Brytanii i Holandii. W USA działa od kilku lat, lecz pozostawała w cieniu Bachman Information Systems Inc. and Texas Instruments Inc. Kierownictwo Bayerische Motoren Werke GmbH zdecydowało się wzmocnić pozycję finansową Softlabu w USA i przekazało tej firmie 45 mln USD. Za te pieniądze siedziba Softlabu zostanie przeniesiona z San Francisco do Atlanty oraz firma podpisze umowę z 6 amerykańskimi przedsiębiorstwami, w których przeprowadzona zostanie wzorcowa zamiana oprogramowania z mainframe'u na Unix (Softlab bierze pod uwagę tylko przedsiębiorstwa z listy Fortune 500). Ponadto zakupiona zostanie jakaś mała firma konsultacyjna do obsługi klientów. Softlab zamierza również podpisać umowę z jakimś producentem hardware'u. Najbardziej prawdopodobnym kandydatem jest IBM, którego mainframe'y, wychodzące z użycia, stanowią główne źródło zapotrzebowania na usługi re-engineering. Sam Softlab wnosi do tego przedsięwzięcia narzędzie Maestro II. Przy jego pomocy programy napisane na mainframe zostają zanalizowane pod względem pełnionych funkcji i przekształcone w nową aplikację, działającą w sposób dostosowany do środowiska Unix. Softlab współpracuje obecnie z inną firmą w Atlancie, Kaseworks Inc., która przygotowuje graficzny interfejs dla Maestro II. Narzędzie to w nowej wersji będzie sprzedawane firmom, które zamierzają pozbyć się manframe'ów i tworzyć systemy w architekturze "client/server".

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200